שר החקלאות והכפר יאיר שמיר (ישראל ביתנו) תוקף כחריפות את מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, על כוונתו לפרסם את הדוח על שוק הדיור לפני הבחירות (ככל הנראה כבר השבוע).



בשיחה עם ״מעריב־אונליין״ אמר שמיר כי ״המדובר בהתערבות גסה במערכת הבחירות. זאת החלטה עם טעם לפגם. הדוח חיכה מספר חודשים, אז עם כל הכבוד לכבודו, לא יקרה שום אסון אם הפרסום יהיה לאחר הבחירות". שמיר הסביר: "אין לי ספק שהמדובר בהתערבות בוטה במהלך הבחירות. זה שיקול דעת מוטעה של המבקר ואין לי שום הסבר לכך".



לשאלה אם המבקר ניסה להשפיע על תוצאות הבחירות, הבהיר שר החקלאות כי "יוסף שפירא הוא מבקר מאוזן ומקצוען. אני לא רוצה להאמין ששיקול פוליטי הביא אותו לפרסם את הדוח בעיתוי הנוכחי, אבל יש לו את הסיבות שלו". עוד הוסיף שמיר כי "ההשפעה של פרסום הדוח בעיתוי הנוכחי לא תשפיע ממילא על מחירי הדיור, אבל עלולה להיות לה בהחלט השפעה פוליטית על תוצאות הבחירות". 



בתשובה לשאלה אם הממשלה הנוכחית היא הנושאת באחריות למשבר, הוסיף שמיר: "החטא הקדמון היה שהפסיקו את התכנונים באזורי המרכז ואת פעילויות שיווק הקרקעות - זה מה שהאיץ את עליית המחירים. אבל בתוך שנה וחצי שבה פעלה בפועל הממשלה האחרונה, אי אפשר היה להפוך את הגלגל כי זה לוקח זמן. אני מסכים שאחת הבעיות היא שלא הייתה תמימות דעים לגבי המדיניות. היה ויכוח בין הנהגת מע"מ אפס של לפיד לבין מחיר מטרה של השר אורי אריאל".

שמיר גם שלח אצבע מאשימה לכיוון שר האוצר היוצא: "חילוקי הדעות עם לפיד, בניסיונו לקדם את תכנית 0% מע"מ, עיכבו נושאים אחרים, כמו קידום תוכנית 'מחיר מטרה'. זה הפך למאבק פוליטי לא ענייני ופגע במאבק בהורדת מחירי הדיור".
קרן הלוואה
שמיר, באמצעות ממלא מקום מנכ"ל משרדו צבי כהן, מנסה בימים אלה לקדם את סוגיית פיצוי החקלאים שנפגעו כתוצאה מהמשבר ברוסיה, שגרם לירידה דרסטית בייצוא של תוצרת חקלאית למוסקבה. לדבריו, מתנהל מו"מ שבמסגרתו תוקם קרן סיוע בהיקף של כ־50 מיליון שקל שתפצה חקלאים שנפגעו.
הסיוע יינתן באמצעות קרן הלוואה בעיקר למגדלי הפלפלים. "אינני מעורב ישירות במו"מ המתנהל מול ראש אגף התקציבים והחשבת הכללית. אני מעודכן אבל לא מעוניין שהמעורבות שלי תתפרש כהתערבות פוליטית", אמר שר החקלאות.