מאבקם של ועד עובדי כי"ל החריף והגיע לשיאים חדשים של אלימות פיזית. שליח מטעם הנהלת כי"ל, איציק דרעי, שנשלח לחלק הזמנות לשימוע לפני פיטורין, הותקף על ידי אחד העובדים שקיבל את אותו מכתב. כתוצאה מאותה תקיפה, נשברו עצמות הירך והאגן של דרעי.



הפצוע פונה לבית החולים סורוקה, שם עבר ניתוח במהלך הלילה במסגרתו הושתלו בגופו פלטינות וברגים וכעת הוא מאושפז. החשוד בתקיפה, שי אלמקייס, נעצר מיד על ידי משטרת דימונה. מעצרו הוארך עד מחר בשעה 20:00 בערב.



בשיחה עם "מעריב אונליין" סיפר דרעי: "אני עובד בחלוקת מכתבים של הנהלת כי"ל כבר כמה ימים, במסגרת עבודה זו נתקלתי באלימות מילולית אך לא באלימות פיזית. אנחנו פועלים בצוות של שני אנשים, מי שמסר את המכתב היה איש הצוות השני אך מי שחטף הייתי אני. התוקף הוא בחור צעיר וחסון שרץ אליי במהירות ונתן לי בעיטה חזקה מאוד ששברה לי את העצמות". בשל מעצרו של אלמקייס, לא היה ניתן להשיג את תגובתו למקרה.

בכי"ל גינו בחריפות את האירוע ומנכ"ל כיל ישראל, אבנר מימון, הגיב ואמר: "אנו מצפים מיו"ר ההסתדרות ניסנקורן ומראשי ועדי העובדים, להוקיע ולגנות בחריפות את המעשה ולדאוג באופן אישי שמעשים ברוטאליים ופליליים שכאלה לא יישנו. לגבי הדבקת מכתבי הזמנה לשימוע על הדלתות, אין לנו ברירה אחרת שכן הוועדים הורו לעובדים לא לפתוח את הדלתות ולא לקבל את המכתבים".
יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, שאליו משתייך התוקף אלמקייס, העביר ביקורת על ההתנהלות של העובד: "אנחנו מתנגדים בחריפות לכל אלימות, ביקשנו מהעובדים שלנו לנהוג באיפוק מקסימלי. בלי להמעיט בחומרת המעשה ובלי להמעיט בהתנגדות שלנו לאלימות, אסור לשכוח שהעובדים מצויים במתח גדול. זה לא קל לקבל מכתב פיטורין קל וחומר כשמדובר בפיטורין בדרום, אזור שאין בו תעסוקה בשפע. שי אלמקייס הוא אדם חיובי ונורמטיבי שמתנדב במשטרה, אין לו עבר פלילי, כנראה בסערת הרגשות הוא איבד שליטה ועשה מה שעשה". 
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הביע את רצונו להחריף את המאבק ואמר: "חייבים להציל את אזור דרום הארץ מגל הפיטורים שמרחף מעל תושבי הנגב. אם לא יימצא פתרון למשבר עד יום חמישי, נחריף את המאבק ואכריז על סכסוך עבודה כללי בכל אזור דרום הארץ".
כחלק מהתגברות המאבק, בכ"יל חוששים מהתערבות הממשלה בכל הנוגע להתייעלות במפעל. אתמול היועץ המשפטי של משרד האוצר, יואל ברייס, שלח מכתב למנכ"ל קבוצת כי"ל, סטפן בורג, ביקש מידע לגבי תהליך הפיטורין ואמר כי המידע דרוש לצורך "בחינת השימוש בזכויות המדינה בחברת כימיקלים לישראל בע"מ, מכוח מניית המדינה המיוחדת בחברה, לשם שמירה על העניינים החיוניים של המדינה".
כזכור, כשהחברה הופרטה המדינה שמרה לעצמה מניית זהב המקנה לה זכות וטו על החלטות שפוגעות באינטרס הלאומי. בכי"ל הבינו לאן נושבת הרוח במסדרונות השלטון בירושלים ומיהרו להגיב: "אין לנו ספק כי שום גורם רציני לא מבקש מהנהלת כי"ל להסיר את אחריותה וחובתה לנהל את החברה. בכוונת החברה להעמיד כרגיל את מלוא המידע לרשות משרד האוצר. תכנית ההתייעלות הינה במסגרת סמכותה הבלעדית של הנהלת החברה האחראית לניהולה באופן מקצועי ובהתאם לסביבה העסקית והרגולטורית איתה היא מתמודדת, גם כשמדובר בתקופת בחירות".