שערו היציג של הדולר קפץ אתמול (שלישי) ב-2.4365% ועמד על 3.952 שקלים. לאור העלייה היו שסברו שהדולר מתקרב לפריצת שער הארבעה שקלים. אולם אתמול יו"ר הבנק הפדרלי, ג'נט ילן, הודיעה שאין בכוונת הבנק המרכזי להעלות את שערי הריבית הדולריים בעתיד הנראה לעין, דבר שמבטל את ההשערה כי הדולר יחצה את סף ארבעת השקלים. 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים: "המומנטום החזק של הדולר-שקל נמשך ואמש התקרב הצמד לרמת 3.97 לפני שנסוג שוב לאזור התמיכה ב-3.95. ילן ציננה מעט את הביקוש לדולר, בשוק העולמי והמקומי כאחד, וזאת לאחר שבעדותה מול ועדת הקונגרס אמרה כי לא צפויות העלאות ריבית בישיבות הריבית הקרובות. בשוק פירשו את האמירה הזו כמרמזת כי העלאת הריבית הראשונה לא תתרחש לפני סוף הרבעון השלישי-תחילת הרבעון הרביעי. יושבת הראש גם התנתה את הקשחת המדיניות המוניטרית בהמשך השיפור בשוק התעסוקה ובגזרת האינפלציה, ועל כן אנו צפויים לראות בתקופה הקרובה שוב מתאם בין טיב נתוני המקרו בארצות הברית, ובעיקר נתוני התעסוקה, לבין ציפיות הריבית".
עוד הוסיפו כי "בשוק המט"ח המקומי, הדולר-שקל מנסה להתבסס מעל 3.95. ואולם, בסופו של דבר המבחן האמיתי שישליך על המשך המגמה בחודשים הקרובים יהיה רמת הארבעה שקלים. לאחר שנכשל שלוש פעמים בחודשיים האחרונים לפרוץ את המחסום הזה, אם הספקולנטים יצליחו לשבור את החומה הזו, הדבר צפוי לסמן את המהלך העולה הבא של הצמד. מעניין יהיה לראות האם פער הריבית הנוכחי בין הדולר לשקל יהווה תמריץ מספיק כדי לעשות זאת".