בית הדין הארצי לעבודה בירושלים דן היום בעתירה של התאחדות התעשיינים נגד ההסתדרות, בנוגע לביטול השביתה הכללית המתוכננת בדרום ביום חמישי הקרוב. בית הדין לא הכריע בעניין והחליט להמשיך את הדיון ביום רביעי.
גורם בכיר בהסתדרות סיפר למעריב: "אנחנו מאמינים שבית הדין הארצי לא יאסור את קיום השביתה הכללית ואנחנו ממשיכים בהכנות לקראת השביתה ביום חמישי. האירועים האחרונים מסכנים את הדרום וקיום השביתה הוא הדרך של עובדי הדרום להביע את מחאתם על כך".
עד לקיום השביתה, השקט היחסי נשמר ולא צפויים עימותים עם העובדים. אתמול הנהלת כיל הביאה 180 שומרים שהוצבו במפעלים. בועד חששו כי הבאת השומרים נועדה לפרוץ את המצור ולאפשר זרימה של סחורה. אולם, גורם בכיר בכיל מסר כי השומרים לא נוקטים בפעילות אגרסיבית. לדבריו הם הובאו כדי לשמור על המפעלים מחשש לגניבות ולונדליזם, ולכן תפקידם הוא פאסיבי, לשמור על המפעל ולא לפרוץ את המחסום 

בינתיים העובדים ממתינים שהמדינה תפעיל את מניית הזהב ותמנע את הפיטורים. ארמנד לנקרי יו"ר הועד אמר למעריב: "הנהלת החברה פועלת בניגוד לתנאי מניית הזהב. הם הקימו מטה בהולנד שבו יעסיקו 300 איש ומתכוונים להעביר את כל פעילות המחשבים לחו"ל. המטרה היא להפוך את כיל לחברה רב לאומית בלי שהמדינה נתנה אישור על כך". גם במשרד האוצר סבורים כך שכן במכתב שנשלח לכיל, החברה מתבקשת לענות על שאלות שנוגעות למעבר אפשרי של פעילויות כיל מחוץ לגבולות ישראל.
גורם בכיר בכיל אמר למעריב: "אנחנו נענה לשאלות של היועץ המשפטי של משרד האוצר כבר ביום רביעי. אך אני יכול לומר שאין אמת בדיבורים על מעבר פעילות ניהול החברה לחו"ל. הניהול של כיל נמצא בישראל ויישאר בישראל. לגבי המחשבים, בעידן של טכנולוגיות הענן אין חשיבות למיקום המידע של החברה, אך אני יכול לומר שאנשי המחשבים של כיל נמצאים ופועלים בישראל".
למרות ההכחשות, יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הנחה היום את ראשי הועדים בדרום להיערך לקראת שביתה שתחל ביום חמישי הקרוב . בין מקומות העבודה שיקחו חלק בשביתה הינם: נמלי הים באשדוד ובאילת, רכבת ישראל בדרום, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, בתי החולים הממשלתיים בדרום, מפעלים ומקומות עבודה נוספים במגזר הציבורי והפרטי.  

בהמשך להנחיה שיצאה לראשי הוועדים, יושב ראש ההסתדרות צפוי לכנס מחר את ראשי האיגודים המקצועיים וראשי המרחבים לצורך תכנון הצעדים. ניסנקורן, אמר היום: "לא נשלים עם המצב ולא ניתן יד להרחבת מעגל האבטלה. על מדינת ישראל להפעיל את מניית הזהב ולדאוג לעובדיה של קבוצת כיל. המאבק להצלת הדרום הוא מאבק של כל אזרחי ישראל אשר לא מוכנים לאבד על הפנים החברתיות של המדינה. לא מוותרים על הדרום".