שוק המניות של תל אביב יפתח היום (ראשון) במגמה מעורבת. ביום שישי נרשמו ירידות שערים בבורסת ניו יורק, NYSE, ובבורסת נסדק, אך הרוחות שנושבות מכיוון חו"ל ואפילו מכיוון ניו יורק הן מעורבות.



בניו יורק נרשמו היצעים ביום ששי והמדדים החשובים איבדו גובה. כך האס אנד פי 500 ירד ב-0.61% ל-2,053.4 נקודות, הדאו ג'ונס ירד ב-0.81% ל-17,749.31 נקודות והנסדק ירד ב-0.49% ל-4,314.9 נקודות. מדד הVIX שמשקף את התנודתית בבורסה עלה ב-3.76% ל-16 נקודות. הסיבה לכך היא ההיערכות כי הבנק המרכזי של ארצות הברית יתחיל בתהליך של עלית שערי הריבית תוך חודשיים.



אך למרות שהבורסה האמריקאית איבדה גובה ביום שישי, המסרים הממוקדים שהגיעו משם לבורסת תל אביב לא היו חד משמעיים. מניות דואליות רבות התחזקו, ביניהן טבע ופריגו. עם פתיחת המסחר, ליבפרסון וטאואר יגררו את השוק כלפי מעלה, שכן הם פותחים את היום בפערי ארביטראג' חיוביים.



עם זאת, יש לציין כי בימים האחרונים הבורסות של העולם פחות מושפעות ממה שקורה בבורסות ניו יורק, מה שגם יכול לדחוף את בורסת תל אביב לעליות שערים במסחר של היום.



דברים נוספים שעשויים להשפיע על המסחר של היום הוא המשך פרסום התוצאות העסקיות ופרסום מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, שלפי הערכות השוק עשוי להיות שלילי, מה שימחיש את חולשתו היחסית של המשק הישראלי בימים אלה.