רשת השיווק השקמה, בבעלות רמי לוי, הציגה בשנת 2014 רווחים נאים למרות ירידה מסוימת לעומת שנת 2013. לוי עצמו טוען כי בזכות התחרות המחירים ימשיכו לרדת, אך מפציר בצרכנים לבחור בקפידה את המקום שבו הם מבצעים את הקניות שלהם המטרה להוזיל את יוקר המחיה. בנוסף, מספר לוי לראשונה כי ארבע מפלגות, ביניהן כידוע מפלגת השלטון, קראו לו להצטרף לשורותיהן, אך הוא העדיף להישאר בעסקים ובפוליטיקה המקומית במועצת עיריית ירושלים.

רווחיה של רשת שיווק השקמה הסתכמו בשנת 2014 בכ־94.6 מיליון שקל - ירידה של 22% יחסית ל־2013, שמוסברת בגידול של 12% בהוצאות התפעוליות, שהסתכמו ב־607 מיליון שקל.
 
הרווח התפעולי של הרשת ירד ל־2.77% מהמחזור בהשוואה ל־3.78% ב־2013. הגידול בהוצאות נובע מפתיחת חמישה סניפים חדשים, שהביאו לגידול של 6% במכירות. סך ההכנסות עמד על 3.41 מיליארד שקל. הגידול במכירות נרשם על רקע מדיניות מוצהרת של מחירים נמוכים.
 

לדברי גורמים ברשת, מוצרי רמי לוי נמכרים בהנחה ממוצעת של 8% בהשוואה למתחרים. במרבית הסקרים נבחר הסל לפסח של הרשת כזול ביותר. לדוגמה, מחיר של קפה טסטר צ׳וייס, אחד מ־20 מוצרי המזון הנמכרים ביותר, עולה ברשת 24.9 שקל.

הרשת נשלטת על ידי לוי ואשתו עדינה, והיא פעילה באמצעות החברה הבת בתקשורת הסלולרית ובשיחות בינלאומיות. בנוסף, הרשת השיקה בשנה האחרונה כרטיס מועדון בשיתוף ישראכרט. עוד מתברר מהדוחות, שהרשת, המעסיקה 5,500 עובדים, תיאלץ לשלם בשנים 2015־2016 כ־17 מיליון שקל במסגרת עדכון שכר המינימום לעובדים ל־5,000 שקלים לחודש. לוי מציין שכ־800 עובדים מרוויחים מתחת לשכר המינימום למרות שהם זכאים להטבות אחרות שאינן כלולות בשכר.
בכוונת לוי לפתוח ב־2015 שבעה סניפים חדשים שיתווספו ל־30 סניפי הרשת. בין היישובים המיועדים: עטרות, אריאל, אשקלון, קריית שמונה, רחובות, יבנה ומבשרת ציון.
 
עלות שכרו של לוי הסתכמה ב־2014 בכ־2.73 מיליון שקל, מתוכם מענק של 1.5 מיליון שקל. אשתו עדינה, המשמשת כגזברית ראשית, נהנתה מעלות שכר של 1.28 מיליון שקל.
 
בשיחה עם ״מעריב־השבוע״ הסביר לוי את היכולת שלו לשמור על מחירים נוחים עבור לקוחותיו. "למרות חילוקי הדעות הקיימים מעת לעת עם היצרנים״, הוא אומר, ״אני שומר על יחסים מצוינים איתם. אני מצליח להגיע לרמת מחירים המאפשרת לי לגלגל את ההוזלות ללקוחות״.
 
לדבריו, ״ההתפתחויות בשוק המזון מראות שהצרכן הישראלי מתחיל להיות יותר בררן והוא לא מתמקד במוצרים ספציפיים. יש מעבר של לקוחות מחנויות יקרות לזולות״.
 
על חוק המזון הוא מוסיף: ״החוק משיג בדיוק את ההיפך ממה שרצה המחוקק. המחוקק אמר לי שהוא מעוניין שתהיה יותר תחרות ושליצרנים הקטנים והבינוניים תהיינה יותר אפשרויות. בפועל קרה ההיפך״.
 
עם זאת, לגבי הרעיון לחוקק חוק מע״מ 0% על מוצרי יסוד, לוי אומר כי ״אני תומך בכל הצעה שתוזיל את מוצרי היסוד. אם יהיה פטור, ההוזלה תגולגל במלואה לצרכן. יש תחרות והמחירים ימשיכו לרדת. אבל אני מדגיש שגם הצרכן חייב לעזור לעצמו להוריד את יוקר המחיה, ושלא יקנה מוצר בכל מחיר״.
 
לוי גילה כאמור כי קיבל הצעות מארבע מפלגות להשתלב בפוליטיקה (ובהן הליכוד וכולנו), אבל סירב להן. ״הפוליטיקה האישית שלי הם אלפי העובדים וכל הלקוחות שאני משרת. בעסק אני יכול לעבוד בצורה הרבה יותר אפקטיבית מהפוליטיקה. אני מעדיף את הפוליטיקה בעיריית ירושלים, וגם שם אני מוגבל ממילא. אסור לי לעשות הרבה דברים שלא יהיה ניגוד עניינים, כמו לעסוק בנדל״ן. אני שוקל ברצינות את האפשרות לפרוש ממועצת עיריית ירושלים״.