בהלך החודש בו חל חג הפסח ישנה עלייה של 20% במכירות ברשתות השיווק השונות, כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, לקראת חג הפסח, אשר בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2002 – 2014. הסקירה מתייחסת לתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית.



מהסקירה עולה עוד כי שנת 2015 צפויה להיות דומה לממוצע ברשתות השיווק ותשקף עלייה (לעומת החודש הקודם) של כ- 17% ברכישת מזון, עליה של כ-27% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עליה של 120% ברכישת כלי בית, ועלייה של כ 32% ברכישות מוצרי חשמל לבית.



לדברי אורן רווח, יו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל קבוצת אסתי לאודר בישראל (אלקליל), התחרות הרבה בין רשתות השיווק השונות מציעה לצרכן מגוון מבצעים לחג וצפויה להביא לירידה במחיר המוצרים ובאפשרויות המימון של הקניה".



כלכלני האיגוד מציינים כי מסקירת נתוני העשור האחרון עולה כי לעומת גידולי הרכישות בחודש החג, הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות ברכישות ברשתות השיווק: ירידה של כ-8% במכירת המזון, ירידה של כ-17% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, ירידה של כ-23% במכירת מוצרי חשמל לבית וירידה של כ-58% ברכישת כלי בית ומטבח.