מבקר המדינה, שופט המחוזי בדימוס יוסף שפירא, הורה ערב החג להנהלת חברת עמידר להימנע מפיטורי עובד בכיר ומינוי עובד אחר תחתיו.

מדובר בשלומי נבון, מנהל אגף דיור וגבייה, שהתלונן על אי סדרים בחברה. נבון פנה לח״כ אורלי לוי־אבקסיס (ישראל ביתנו) והעביר מידע על אי סדרים במכירת דירות המיועדות לזכאי הדיור הציבורי לעמותות ולגופים שונים המקורבים לשר השיכון והבינוי היוצא, אורי אריאל (הבית היהודי).
בעקבות כך פנה בא כוחו של נבון, עו״ד יוסי בן חמו, למבקר המדינה וביקש את הגנתו מפני התנהגות שרירותית של הנהלת עמידר. בתגובה, התחייב ממלא מקום מנכ״ל החברה, יוסי אבוטבול, כי החברה תפעל על פי הוראות המבקר ותימנע מנקיטת צעדים חד־צדדיים. אולם למרות זאת, העדיפה עמידר להתעלם מההתחייבות למבקר וכבר בחרה במועמד אחר שיחליף את נבון בתפקיד. המבקר הביע את התרעמותו ודרש מהחברה שלא לנקוט בצעדים חד־צדדיים כל עוד הנושא נמצא בטיפולו.
אגב, מכתבו של המבקר שוגר לראובן קפלן, שהוגדר ״כמנכ״ל החברה״, ואולם מבדיקת ״מעריב־השבוע״ עולה כי קפלן נבחר אומנם לתפקיד המנכ״ל על ידי ועדת האיתור, אך הוא עדיין לא מונה באופן רשמי לתפקיד, שכן המינוי כפוף לאישורם של שרי האוצר והשיכון. נראה כי פרשת נבון ונושאים אחרים הנוגעים לענייני הדיור הציבורי יטופלו על ידי קפלן מיד עם כניסתו הרשמית לתפקיד.