המסחר במטבע זר לא מתקיים היום (שני) ובנק ישראל לא יקבע שערים יציגים, זאת בשל חג הפסחא שיומו השני חל היום. 



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי הדולר-שקל צונח מטה וזאת בתגובה לנתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית. על פי הדוח שפורסם בשישי, בחודש מרץ נוספו למשק האמריקני רק 126 אלף משרות, נמוך משמעותית מהתחזיות המקודמות, שניבאו נתון של 250 אלף. "זהו הנתון הגרוע ביותר מאז 2013, והוא מעורר חשש בשווקים כי הכלכלה האמריקנית מאבדת מומנטום".



מטבע הדברים, הנתון המאכזב גם צינן מאוד את ציפיות הריבית על הדולר. עבור הבנק הפדרלי, הברומטר העיקרי להתאוששות הכלכלית הוא שוק התעסוקה, ואם נראה בחודשים הקרובים את המשך מגמת ההאטה בקצב ייצור מקומות העבודה, הבנק הפדרלי ייאלץ לדחות את העלאת הריבית המתוכננת. "גם בהצהרות הניציות ביותר שלו, הבנק מבהיר כי העלאות הריבית מותנות בהמשך השיפור בשוק התעסוקה. הנתון השלילי עשוי לתת את האות לתיקון הן במדדי המניות בוול-סטריט והן בדולר העולמי, שנועל כבר שבוע שלישי ברציפות של ירידה".



"גם בדולר-שקל הורגשה ביום שישי הצניחה של הדולר, והצמד קרוב כעת מאוד לגבול התחתון של הטווח ב-3.90. שבירה מתחת לרמה הזו תהיה משמעותית ועשויה להאיץ את הירידה כלפי מטה, לעבר 3.87. במידה והצמד ינסה לשבור את 3.90 בהחלט ייתכן שנראה את בנק ישראל מתערב במסחר, בניסיון למנוע צניחה של הצמד".