בעוד מספר ימים, במוצאי הפסח יחגגו ברחבי הארץ את חג המימונה המסורתי, עם חגיגה של מוזיקה, שמחה, מבחר מתוקים, מופלטות, ריבות, עוגיות והרבה הרבה דבש.

 על פי הערכות מועצת הדבש, עומדת השנה כמות צריכת הדבש למימונה וחג הפסח על כ- 800 טון דבש, המהווים כ- 20% מצריכת הדבש השנתית בישראל. 
 
הרצל אבידור מנכ"ל מועצת הדבש אומר, כי צריכת הדבש לקראת חג הפסח והמימונה נמצאת בעלייה זה מספר שנים "עם המודעות הבינלאומית לשימוש מוגזם בסוכר נצרך הדבש כממתיק טבעי ובריא במקום סוכר. לאורך ימי החג ישנם רבים האוכלים את המצות עם דבש, אך הצריכה הגבוהה ביותר נמדדת בחג המימונה שהפך לחג לאומי, אז קיים שימוש רב בדבש, אשר באופן מסורתי נאכל עם המופלטות וכן להמתקת העוגיות המסורתיות" מציין אבידור ומוסיף, "מומלץ לרכוש דבש איכותי מתוצרת מכוורות ישראל, בכדי לתמוך בחקלאות ישראלית. יש  לוודא שעל צנצנת הדבש מודבק תו האיכות של מועצת הדבש- "דבש איכות תוצרת ישראל" המאשר את היותו דבש איכות טבעי".
 
בנוסף, בסיכום עונת החורף, מברכים במועצת הדבש על כמות הגשמים והיקפי פריחה גדולים מהרגיל, בעקבותיה צפויה עלייה של 15% בתפוקת הדבש השנתי שיופק בתום עונת האביב. מנתוני מועצת הדבש עולה כי, תרומת דבורת הדבש בישראל לתל"ג הלאומי, מוערכת בכ- 2.5 מיליארד שקלים בשנה. בישראל 500 דבוראים המטפלים ב- 100,000 כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני וכ- 60,000 כוורות משמשות להאבקת גידולים חקלאיים של פירות וירקות.