איש העסקים נוחי דנקנר, יו״ר אי.די.בי ובעל השליטה בקונצרן לשעבר, מתחיל היום (ראשון) את אחד המאבקים הקשים על עתידו העסקי והציבורי וינסה לעשות הכל כדי לשכנע את בית המשפט להימנע מהרשעתו בפלילים.



מדובר במשפט המתנהל זה כשנה בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו ונגד איש העסקים איתי שטרום על הרצה של מניות אי.די.בי ביום ״הנפקת החברים״ ועל הפרות נוספות לכאורה של חוקי ניירות הערך.



היום יתחיל שלב ההגנה ובמרכזו העדויות של דנקנר עצמו ושל איתי שטרום, שיימסרו בשבועות הקרובים. דנקנר ינסה באמצעות סנגורו, גיורא אדרת, לשכנע את השופט חאלד כבוב שעד המדינה איתי שלג אינו מהימן ושהטענות נגדו הן עלילה.



גם קו ההגנה של עו״ד איריס ניב־סבאג, באת כוחו של שטרום, יהיה שחלקים מעדותו של עד המדינה, כמו הטענה שפגש את שטרום לשיחת תיאום, אינם תואמים את העובדות בשטח, בלשון המעטה. לדברי שטרום, לא היו לו שום היכרות או מפגש עם שלג, ומדובר בעדות מפוקפקת. בכל מקרה, דנקנר יטען שלא היה לו אינטרס כלכלי בהרצת מניות אי.די.בי ושכל הפעילות בעניין התנהלה בדרך לגיטימית.



מנגד בפרקליטות, המיוצגת בידי עוה״ד חנה קורין ועמית בכר, בטוחים כי העדות של עד המדינה, שלפיה השפיע על מניות אי.די.בי באמצעות חברת סיטי ברוקר, הייתה משכנעת ואמינה וכי לא היו סתירות בדבריו.



בפרקליטות ינסו להוכיח כי החברה שבאמצעותה פעל שטרום (המכונה ISP), נועדה - בידיעת דנקנר ובסיועו - להשפיע בדרכי תרמית על מחיר המניה. חוץ מהמשפט הפלילי המתנהל נגד דנקנר, הוא גם איבד לפני כשנה את השליטה באי.די.בי. את השליטה בקונצרן מחזיקים כעת אדוארדו אלשטיין ומוטי בן־משה, שהשותפות ביניהם התפרקה באופן מעשי.