מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, פסל את עצמו מלעסוק בעניינים הנוגעים לקונצרן כימיקלים לישראל (כיל) בכלל ובמניית הזהב בפרט, בשל שיקולים של ניגוד אינטרסים, כך נודע ל׳׳מעריב־השבוע׳׳.



מתברר שיו״ר כיל, ניר גלעד, השקיע בעבר כמיליון שקל בחברת ווייטווטר שניהל יוגב ושנקלעה לקשיים. גלעד מיודד באופן אישי עם יוגב עוד מתקופת עבודתם המשותפת באוצר, וזו הייתה הסיבה לביצוע ההשקעה.



עם זאת, יוגב לא היסס להביע את עמדתו בפורום בכירי האוצר. הוא הבהיר שאינו סבור שלמדינה יש עילה להשתמש במניית הזהב כחלק מבעיית יחסי העבודה (כוונת הנהלת כיל לפטר עשרות עובדים).



עקב כך הועבר הטיפול בנושא, שבאופן טבעי אמור היה להיות באחריות רשות החברות הממשלתיות, לחשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי־בויאנג׳ו. את התכתובות המשפטיות מול כיל מנהל היועץ המשפטי לאוצר, עו״ד יואל בריס, בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש ממלא מקום שר האוצר.



אין זה המקרה הראשון שבו נמצא יוגב בפוטנציאל ניגודי אינטרסים, אלא שבעוד שבמשבר כיל הוא פסל את עצמו, בפרשת מינוי מנכ״ל חברת החשמל הוא לא עשה כן.



מתברר שעופר בלוך, המנכ״ל שעליו המליצה ועדת האיתור, מוכר אישית ליוגב ואף כיהן כדירקטור בחברת ווייטווטר. בראש ועדת האיתור עמד יו״ר חברת החשמל יפתח רון־טל, שעמד בקשר ישיר עם יוגב.



זאת ועוד: בוועדת האיתור כיהנה גם נציגת רשות החברות הממשלתיות, שמן הסתם דיווחה ליוגב על הליכי הבחירה. מקורבי יוגב הכחישו את מעורבותם בהליך מינוי מנכ״ל חברת החשמל.



בתגובה לפניית ״מעריב־השבוע״ אישרה דוברת האוצר כי יוגב פסל את עצמו מטיפול במניית הזהב בגלל חשש לניגוד אינטרסים, אבל סירבה להכחיש או לאשר אם הוא עצמו התנגד לשימוש במניה.