בניסיון למנוע את קריסת החקלאות בערבה, יזמו משרד האוצר ומשרד החקלאות, בשיתוף התאחדות חקלאי ישראל, תכנית סיוע בגובה 100 מיליון שקלים למגדלי פלפלים שיסבו את שטחיהם לגידולים אחרים
במטרה למנוע את התמוטטות החקלאות בערבה, יזמו משרד האוצר ומשרד החקלאות, תכנית סיוע שבמסגרתה יזכו חקלאים אשר יסבו את שטחי גידול הפלפל שלהם לגידולים אחרים, למענקי מדינה. לדברי המשרדים המטרה היא להביא לפיזור הסיכונים של החקלאים בפריפריה ולהבטיח את המשך הקיום וצמיחה של ההתיישבות החקלאית.
הגורמים השותפים ליוזמה מציעים חבילת סיוע ליצואני הפלפל הטרי, תוך טיפול נקודתי נרחב באזור הערבה. במסגרת התכנית שהיקפה 100 מיליון שקלים, יוכלו החקלאים לפנות לקבלת מענקי מדינה ממשרד חקלאות בשיעור של 70% מהיקף ההשקעה.

לראשונה תתאפשר גם קבלת מקדמה של 20% מההשקעה עם הצגת האישורים הנדרשים לחקלאים אשר עיקר גידולם הינו פלפל, במטרה להסב את שטחי הגידול שלהם מפלפל לגידולים אחרים. במקביל, נבחן בימים אלו, מודל למתן ההלוואות ארוכות טווח באמצעות הבנקים ובערבות מדינה, לחקלאים שמייצאים את תוצרתם. 

החקלאים מדווחים כי החקלאות בערבה נמצאת על סף קריסה. מדובר בענף שמגדל בין השאר פלפלים ועגבניות שרובם מיועדים לייצוא. ענף הפלפל הינו ענף הייצוא המשמעותי ביותר של החקלאות בישראל בשנים אחרונות, כאשר עיקר שטחי הגידול נמצאים בערבה המתבססת על גידול זה כמקור תעסוקה עיקרי.

בעקבות משבר הייצוא החקלאי מול מערב אירופה ורוסיה, שהם יעדי השיווק העיקריים של תוצרת היצוא החקלאית הטריה, סיכמו משרדי החקלאות והאוצר על תכנית חדשה שמטרתה לסייע ליצואני הפלפל בפריפריה להתגבר על המשבר, ולהמשיך את העיסוק בחקלאות תוך פיזור סיכונים טוב יותר לעתיד.