שמעון פרס חזר בו מההסכם עם בנק הפועלים, עליו פורסם לראשונה בדה מרקר. נשיא המדינה לשעבר אמר בראיון לערוץ 2 לכבוד יום העצמאות ששודר הערב (חמישי), כי בין מה שסוכם בינו לבין הבנק לבין מה שפורסם לא היה קשר.



על פי ההסכם, הנשיא לשעבר היה אמור לקבל מבנק הפועלים 30 אלף דולר בחודש, על מנת לייצג אותו מול משקיעים מחו"ל. עם זאת, בדה מרקר טענו כי הבנק  שכר את פרס על מנת שיסייע לו להתמודד עם הרפורמה בבנקאות שמתכננן שר האוצר המיועד משה כחלון.



"בנק הפועלים פנה אליי ואמר שיש לו סניף בארצות הברית, והוא רוצה להביא יותר משקיעים לישראל, וביקש שאני אעזור לו לעשות את זה בארצות הברית, בלי כל קשר למדינת ישראל, ואני הסכמתי", הוא מסביר.



על הסיבה להחלטתו לבטל את ההסכם, אמר פרס: "אני לא אלך להתווכח. החלטתי, בלאו הכי בשבילי זה לא עניין כספי באמת, אלא עניין ציבורי, וחשוב לי לשמור על אמון הציבור, ולכן אני מבטל את זה ונגמר העניין". פרס הבהיר  כי הוא אינו חושב שנהג לא כשורה, אלא פעל על מנת "למנוע לזות שפתיים או מראית עין".


על התגובות בבנק הפועלים לאחר ההחלטה שלו לחזור בו אמר: "כמובן שהם מרגישים ניזוקים ואני לא רציתי להביא להם נזק, אבל אני אמרתי - לי אין בנק, לי יש שם, ושמי הטוב זה הבנק היחידי שיש לי".