שוק המטבע של ישראל פותח את שבוע המסחר כשברקע החלטת בנק ישראל לגבי גובה הריבית לחודש מאי. מאחר שהפיחות בשקל הוא אחד מיעדיו המרכזיים של בנק ישראל, התיסוף הנוכחי עשוי להוות אחד הגורמים שיאיצו בבנק להוציא לפועל את הצעדים הדרמטיים או לפחות להקצין את הרטוריקה שלו בדבר צעדים מרחיבים. אם בנק ישראל יפתיע היום ויבצע הורדת ריבית, הדבר צפוי לאושש את הדולר-שקל כלפי מעלה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל מצוי על סף שבירה מתחת לגבול התחתון של הטווח ב-3.90, וייתכן שהטריגר להתפתחות הטכנית המשמעותית הזו יהיה החלטת הריבית היום של בנק ישראל. כאמור, הצמד מדשדש בשבועות האחרונים בתוך טווח רחב שגבולותיו הם 3.90 ו-4. שבירה מתחת ל-3.90 עשויה לתת את האות לתיקון עמוק יותר כלפי מטה, כאשר היעד הראשון יהיה 3.87.

היום יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית שלו לחודש מאי, והאירוע בהחלט עשוי להזניק את התנודתיות בדולר-שקל. בחודש שעבר, ההחלטה שלא להוריד את הריבית יצרה טלטלה גדולה במסחר בשקל ולמעשה גדעה את המשך מגמת הפיחות במטבע. מאז תחילת אפריל השקל התחזק בכ-2% למול הדולר, וזאת בשעה שבעולם מדד הדולר נחלש באותה תקופה ב-1.5% בלבד. מאז הפסגה ב-4.069, שנקבעה בתחילת חודש מרץ, התחזק השקל ב-4.1% למול הדולר.


נראה כי השוק כבר מצפה להורדת ריבית והרחבה כמותית, ועל כן הותרת הריבית היום ללא שינוי צפויה לחזק את השקל. אם לא נראה פעולה בכיוון זה מצד בנק ישראל בחודשים הקרובים הדולר-שקל יתקשה להמשיך במגמת עלייה עקבית. אם בנק ישראל יפתיע היום ויבצע הורדת ריבית, הדבר צפוי לאושש את הדולר-שקל כלפי מעלה".