חולשתו של הדולר בעולם משפיעה על שערו ביחס לשקל וחולשה זו עשויה להמשך גם בימים הבאים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (רביעי): "הדולר-שקל ממשיך בצניחה החופשית וביממה האחרונה אף ירד מתחת לרמה החשובה של 3.85. השבירה ביום שני ירדה מתחת לגבול של 3.90 – רמה בעלת חשיבות טכנית – וזו נתנה את האות לגל של מכירות והצמד האיץ מטה".



למרות שהמגמה של הצמד בטווח הארוך יותר עודנה עולה, בטווח הקרוב המומנטום הוא לטובת סוחרי השורט ונראה שסוחרי הלונג יעדיפו להצטרף מחדש למשחק באזורים נמוכים יותר. היעד הבא הוא אזור 3.82-3.84, אזורי השפל של פברואר-מרץ, וסביר להניח ששם נראה מעט יותר ביקושים שעשויים לייצב את הצמד.



הטריגר המידי לשבירה מטה היה כמובן החלטתו של בנק ישראל להותיר את הריבית והצהרת המדיניות שלו, שקשה היה למצוא בה כוונה ממשית לבצע צעדים קיצוניים יותר בחודש-חודשיים הקרובים. ואולם, הגורם המרכזי שהביא למפנה במגמה של הצמד בחודש האחרון הוא ההיחלשות של הדולר בעולם. המטבע האמריקני ממשיך לתקן מטה ולגלות חולשה מול המטבעות המרכזיים, וזאת על רקע ההרעה בנתוני המקרו בארצות הברית והטון המהוסס שמשמיע הבנק הפדרלי.



בתוך כך, הבנק הפדרלי יפרסם היום את החלטת הריבית. אם גם הפעם ינקוט הבנק בלשון רפה בנוגע לתזמון העלאת הריבית, הלחץ על הדולר רק יגבר והדבר יתבטא גם בירידה נוספת של הדולר-שקל. מנגד, אם הבנק יקשיח את הרטוריקה שלו ויביא לעלייה בתמחור הריבית של השוק, הדולר-שקל עשוי להתאושש חזרה אל עבר 3.87.