סמנכ"ל הכספים של רשת "אופטיקנה", אלרועי תורג'מן, בן 35 מפתח תקווה, שוחרר היום (חמישי) בערבות בפני בית משפט השלום בבאר שבע, בחשד למעורבותו בעבירותיה של הרשת על חוק אזור סחר חופשי אילת בשווי מיליוני שקלים.



מעצרו של תורג'מן מגיע לאחר שבימים האחרונים נעצרו ושוחררו בערבות מנהלי אזור אילת ברשת האופטיקה 'אירוקה' ו'קרולינה למקה' בחשד לאותן העבירות.



כזכור, בתחילת השבוע פשטו עובדי מכס אילת במבצע משותף עם חוקרי מכס ומע"מ באר שבע על סניפים רבים של רשתות וחנויות אופטיקה באילת, לאחר שאספו ראיות במהלך חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים. מהחקירה עלה כי הרשתות ניצלו את חוק אזור הסחר החופשי באילת, המקנה פטור לעסקאות המתקיימות בעיר הדרומית, על מנת לגזול במרמה מקופת המדינה עשרות מיליוני שקלים במצטבר.



על פי החשד, הרשתות מכרו משקפיים ללקוחות בפטור ממע"מ, גם כאשר המשקפיים נשלחו אל מחוץ לאילת – דבר האסור על פי חוק סחר חופשי המקנה פטור ממע"מ בעיר.



על פי בקשת המעצר, מנהלי חברת "אופטיקנה" הם אלו שהנחו את העובדים לפעול ביודעין בניגוד להוראות החוק ולבצע מכירות אך ורק בפטור ממע"מ, גם במקרים בהם החוק מחייב בו ועל בסיס זה הגישו דוח שנתי כוזב של החברה למע"מ, שכלל רק עסקאות פטורות כביכול. החקירה בפרשה בעיצומה וצפויים מעצרים נוספים.