הדולר היציג עלה היום ב-0.1571% ל-3.925 שקלים אך לא מדובר בעלייה ארוכת טווח אלא משהו זמני, קצר טווח שכן בחישוב שבועי הדולר ירד לעומת השקל ב-1.1117%. הירידה בשער הדולר מובנת שכן הוא חלש בעולם כולו ואינדקס הדולר ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז חודש ינואר.
משה שלום, ראש מחלקת המסחר ב-FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו כי הדולר-שקל ביצע השבוע שבירה משמעותית כלפי מטה על רקע הקריסה של הדולר בעולם. הצמד דולר-שקל, אשר נמצא בעיצומו של תיקון עמוק מאז הפסגה של מרץ השנה סביב 4.07, נשבר מתחת לתמיכה הקריטית באזור 3.83-3.84, ומיד התדרדר עד לקרבת 3.80 ורק בעזרת התערבויות של בנק ישראל סיים את השבוע בשער יציג של 3.825.
לדבריו, נראה כי אנו עדים לצלע הבאה בתיקון העמוק של הדולר-שקל, כאשר זו שוב הוכחה להשפעה המכרעת שיש לדולר בעולם על תנועת המחיר הזו, מעל כל השפעה אחרת.  שערו של הדולר על פי אינדקס מטבע זר ירד לשערו הנמוך ביותר מאז ינואר השנה.

"הגורם העיקרי שממשיך להכביד על המטבע האמריקאי הוא תמונת הריבית המעורפלת, וההרעה הכלכלית בארה"ב. אם הריאלי הגדול של הדולר, במחצית השנייה של 2014 ותחילת 2015 התבסס על הצפי הגובר להעלאת ריבית מצד הבנק הפדרלי וזאת ראשון מבין הבנקים המרכזיים, הרי שלשון הדברים הכתובים, והנאמרים מטעמו הפכה להיות מהוססת עקב הרעה המשתקפת בנתוני המקרו בארה"ב בחודשים האחרונים שציננו מאוד את הציפיות להעלאת הריבית בעתיד הקרוב", הוסיף שלום. 
"מעבר לכך, בשוק חוששים שאם הבנק יבצע בכל זאת העלאת ריבית השנה, תהיה זו העלאת ריבית שבטרם עת, שתכביד מאוד על כל מערך הסיכון ותפגע בהתאוששות השברירית של הכלכלה האמריקנית", אמר. 
גורם נוסף שהחליש את הדולר השבוע היה הצטמצמות הפער בין התשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב, לאג"ח של ממשלת גרמניה. "הצטמצמות זו הגבירה את הביקוש לאירו על חשבון הדולר. קריסת אג"ח ה-10 שנים של גרמניה גרמה לאירו להניב תשואה תחרותית יותר והביאה להתחזקות האירו עד ל-1.14. אמנם לא מדובר בתשואות "נורמליות" אבל בעידן ריבית ה-0, חוב של ממשלת גרמניה שווה ערך לבטון פיננסי וככל שהריבית המתקבלת מעצם החזקתו תהיה גבוהה יותר אנו צפויים לראות תנועה גוברת של כספים לשם".