העיר דימונה מתגייסת למען עובדי כיל יחד עם ערד וירוחם.

הלילה (שבת), בשעה 22:00, ייפתח חמ"ל הפגנה בעיריית דימונה, במהלכה יקראו המשתתפים לממשלה לטפל במשבר בכיל ובאבטלה בדרום ולהפעיל את מניית הזהב.

מחר יושבתו שלוש הערים ובדימונה תיערך הפגנת ענק בהשתתפות עובדי כיל, תושבי הערים, תלמידי תיכון וחברי כנסת רבים. הערים דימונה, ערד וירוחם יושבתו כולל מערכת החינוך (מכיתות ז'-יב'). בעיריית באר שבע הביעו הזדהות, אך לא יצטרפו לשביתה.

כזכור, ביום שלישי שעבר אישרה מועצת העיר דימונה את השבתת העיר לאות סולידריות עם עובדי כיל השובתים זה למעלה משלושה חודשים, אשר 40% מהם הם תושבי דימונה. בעיר חוששים מפיטורים ומקווים שהשביתה מחר תעורר את הממשלה לפעול. 

גורם בכיר בהסתדרות מסר ל"מעריב אונליין" כי הם לא קשורים לשביתה בדימונה: "אנחנו לא מעורבים ביוזמה של ראשי הערים של דימונה ערד וירוחם. אנחנו ממשיכים לנהל מו"מ בין הדרגים הבכירים ביותר, שיימשך גם היום בצאת השבת ואנו מקווים שהשיחות יובילו לפתרון.

כפי שפורסם ביום רביעי, גורם בכיר בעירייה סיפר כי שר האוצר המיועד, משה כחלון, הבטיח להפעיל את מניית הזהב של הממשלה בכיל כדי לפתור את הבעיה. בסביבת שר האוצר המיועד לא היו מוכנים להגיב. גורם בכיר בסביבתו אמר כי "כחלון יכנס לתפקידו כשר אוצר רק ביום ראשון, לכן צריך לחכות".

הגורם הבכיר מעריית דימונה אינו היחיד שמדבר על הבטחה כזו שניתנה על ידי שר האוצר המיועד, היום בשבת-תרבות בבאר שבע חבר בכיר בסיעתו של כחלון ח"כ אלי אלאלוף אמר: "משה כחלון קיים מגעים עם עובדי כיל והבטיח שהמדינה תתערב בסוגיית פיטוריהם מהחברה".

כזכור, השביתה במפעלי ים המלח ותרכובות ברום נמשכת למעלה משלושה חודשים. ביום חמישי שעבר פסקה נשיאת בית הדין לעבודה בבאר שבע, השופטת אורלי סלע, כי הנהלת כיל והעובדים ייכנסו למו"מ אינטנסיבי במהלך השבוע, וכי ביום חמישי ייערך דיון תזכורת כדי לבדוק האם הושגו הסכמות. העובדים וההנהלה החלו במו"מ אינטנסיבי מיום רביעי שיימשך עד מוצאי שבת.

ביום שני יחל הדיון המשפטי בנושא הפיטורים, בסופו השופטת תכריע בנושא הפיטורים והשביתה בכיל. בני ביטון, ראש עיריית דימונה אמר: "אני סבור ומאמין כי 'ההמולה התקשורתית' סביב כיל תעשה את שלה, מה גם שהגיע הזמן שהנהלת כיל תבין, כי היא זקוקה לעובדים לא פחות מאשר העובדים זקוקים לכיל". ביטון הוסיף: "אני חוזר על הצעתי לשוב למו"מ בידיים נקיות ולהגיע לידי הסכמה ופתרון ששום צד לא ירגיש מנוצל או מפסיד. זאת, לטובת כל הצדדים ובעיקר לטובת כלכלת הנגב".

ארמנד לנקרי, יו"ר וועד עובדי כיל אמר ל"מעריב אונליין: "אני מברך על השביתה ואני מאוד מקווה שהצעדים של דימונה, ירוחם וערד יזעזעו את הממשלה. מדובר בשביתה שנמשכת שלושה חודשים שפוגעת בכל המעורבים. כפי שהדברים מתפתחים רק התערובת ממשלתית יכולה לשבור את המבוי הסתום".