עסקת מכירת השליטה בכלל ביטוח נכנסת השבוע לשלב מתקדם. ל״מעריב־השבוע״ נודע כי השבוע ייפתחו חדרי המידע עבור קבוצות המשקיעים המעוניינים ברכישת החברה.
מדובר בכמה קבוצות שאיתרו סיטי בנק וסוכנות הביטוח הבינלאומית AON. המשקיעים יתבקשו לחתום על הסכם שמירת סודיות ולהימנע משימוש במידע שלא לצורך העסקה, אף על פי שכלל ביטוח, המוחזקת במישרין על ידי אי.די.בי פיתוח, היא חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה.
בין המתעניינים גם כמה קבוצות מסין ובהן גם קבוצת JT קפיטל, שבבעלות לי הייפינג, שניהלה מגעים לרכישתה אבל נפסלה בסיבוב הקודם על ידי המפקחת על הביטוח.

השלמת העסקה עשויה בהחלט להקל על תזרים המזומנים בחברה, שכן תמורת העסקה לא תעבור דרך החברה הבת דיסקונט השקעות.
נוסף על כך מופעלים באי.די.בי לחצים על כלל ביטוח לחלק, קודם להשלמת העסקה, דיווידנד במזומן של מאות מיליוני שקלים. את הלחצים מפעיל בעיקר יו״ר הדירקטוריון דני נווה. עם זאת, איזי כהן, מנכ״ל הקבוצה המתנהג בפועל כבעלים, סירב עד כה לאשר את מהלך חלוקת המזומנים. בכלל ביטוח הסבירו כי מצב ההון של החברה אינו מאפשר בשלב זה את מהלך החלוקה ויש להמתין עוד כמה רבעונים. עמדה זו מתקבלת בתמיהה שכן כל חברות הביטוח המובילות, ובהן מגדל, הראל, מנורה והפניקס, חילקו בשנתיים האחרונות דיווידנד במזומן.
אי.די.בי פיתוח גם בוחנת את האפשרות למימוש חלקי של נכסים שמחזיקה חברת נכסים ובניין מקבוצת דיסקונט השקעות. באחרונה התקבלו הצעות אחדות להשלמת העסקה, ואת התהליך כולו מוביל רפי ביסקר, יו״ר נכסים ובניין.
בתוך כך נמשכה גם בשבוע שעבר חלופת המכתבים בין עו״ד גיורא ארדינסט, בא כוחו של מוטי בן משה, לבין נציגיו של אדוארדו אלשטיין בנוגע לשליטה באי.די.בי. נציגי בן משה תופסים את מהלך ההדחה כלא חוקי ודורשים להחזיר את הגלגל לאחור.
עד יום רביעי אלשטיין אמור לעמוד בהתחייבותו להזרים לאי.די.בי 250 מיליון שקל כפי שהתחייב. אם יזרים את הכסף, יגדל חלקו ל־80% ממניות הקונצרן וחלקו של בן משה יירד ל־9%. אז גם ייכנס לשלב הסופי מהלך ההפרדות בין בעלי השליטה באי.די.בי.
ועדת דירקטוריון בראשות גיורא ענבר תחל במגעים עם בעלי החוב (הגופים המוסדיים והבנקים) להסדרה מחודשת של חובות הקונצרן. במקביל ייבחר מנכ״ל חדש, ובן משה ייאלץ לפנות את משרדו הנמצא במגדלי עזריאלי.