הירידה בשער השקל נמשכת והבוקר (שני) במסחר הבין בנקאי הוא שוב ירד והוא נסחר ב-3.8025. לדעת מומחים המגמה תמשך לנוכחי חולשתו של הדולר בשוקי העולם.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל ממשיך לשבור מטה והוא נסחר ברמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2014. "התנאים, המקומיים והגלובליים, תומכים בהמשך הירידה של הדולר-שקל. הגורם הראשי לשבירה של הצמד הוא הקריסה של הדולר בעולם. מדד הדולר נועל שבוע חמישי ברציפות של ירידה, הרצף השלילי הארוך ביותר מזה 4 שנים, וזאת לאחר שבוע של נתוני מקרו מאכזבים".



אם הראלי הגדול של הדולר, במחצית השנייה של 2014, ותחילת 2015, התבסס על הצפי הגובר להעלאת ריבית מצד הבנק הפדרלי, וזאת ראשון מבין הבנקים המרכזיים, הרי שכעת לאור ההרעה בנתוני המקרו בשוק מעריכים כי לא תתבצע העלאת ריבית לפני ספטמבר, אם בכלל תתבצע השנה. יתרה מכך, בשוק חוששים שאם הבנק יבצע בכל זאת העלאת ריבית השנה, תהיה זו העלאת ריבית שבטרם עת, שתכביד מאוד על כל מערך הסיכון, ותפגע בהתאוששות השברירית של הכלכלה האמריקנית.



ובגזרה המוניטרית המקומית, התמונה התהפכה וזאת לאחר שמדד חודש אפריל הצביע על זינוק של 0.6% במחירים, מה שצינן מאוד את הספקולציות להורדת ריבית או הרחבת כמותית מצד בנק ישראל. כשזו תמונת המצב, נראה שהדולר-שקל ימשיך בתיקון העמוק, שהחל בפסגה של מרץ השנה סביב 4.07. "בנק ישראל כמובן מודאג מהפיחות בדולר והתערב במסחר בשבוע שעבר כדי למנוע נעילה מתחת לרמה הקריטית ב-3.80. אבל אם יימשך הסחף השלילי נגד הדולר בשוק העולמי, ההתערבויות האלה לא יועילו. שבירה מתחת ל-3.80 תסלול את הדרך ל-3.78 ומטה".