שערו היציג של הדולר עלה ב-0.3368% ל-3.8730 שקלים אתמול (שישי), מה שמשקף עלייה שבועית של 1.25%. 

לאחר נעילת המסחר היציג, שערו של הדולר במסחר הבין בנקאי עלה עוד ל-3.8844 שקלים. האם דבר זה מבשר מפנה במסחר במטבע זר בישראל?
 
משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל, מסביר: "היה זה שבוע של מפנה במסחר העולמי והמקומי, של השקל מול הדולר והאירו. לאחר רצף שלילי של חמישה שבועות רצופים, הדולר-אינדקס נעל שבוע חיובי. למעשה, הוא הצליח למחוק את כל הירידה החדה של השבוע שעבר ועוד קצת. גם מול השקל, המטבע האמריקאי ניצל משבירה מתחת לתמיכה סביב 3.80 וחזר לעבר הגבול העליון של הטווח סביב 3.90". 

הטריגר למפנה היה הטלטלה בשוק האג"ח האירופי. לאחר שבשבוע שעבר ראינו עלייה בתשואות האג"ח המדינתי ביבשת העתיקה והצטמצמות בפער שבין תשואת האג"ח של ארה"ב לאג"ח הגרמני (מה שהביא לחיזוק האירו על חשבון הדולר), המגמה התהפכה השבוע לחלוטין. 
המגמה השתנתה על רקע דבריו של בכיר ב-ECB שרמז כי הבנק עשוי להגביר בחודשיים הקרובים את קצב הרכישות על מנת לקטוע את המגמה הזו. גם השיפור במגמת נתוני המקרו בארצות הברית סייעה לשפר את הסנטימנט כלפי הדולר. 
אם תימשך ההתייצבות בשוק האג"ח ונתוני המקרו בארצות הברית יצביעו על חזרה לסביבה כלכלית חיובית, הדולר צפוי להמשיך ולהתחזק וייתכן שנהיה עדים בשבועות הקרובים לסיום התיקון היורד של הדולר. 
הדולר-שקל סיים את השבוע בשער יציג של 3.873 שקלים, בחלק העליון של הטווח שבין 3.80 ל-3.90. עלייה של הדולר-שקל בשבוע הבא מעל 3.90 תעניק אישוש משמעותי לחזרתה של המגמה העולה בטווח הארוך יותר.