שר האוצר, משה כחלון, הודיע היום (שלישי) כי הוא לא יהיה חלק מהדיון לגבי הגז הטבעי בישראל, שעלה שוב לכותרות לאחר התפטרותו של הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה.



הסיבה בגינה כחלון החליט שלא להתערב, היא חברותו הקרובה עם טייקון הגז, קובי מימון, אשר נחשב לאחד מהמצדדים בעסקת הגז, שכן מדובר באיש עסקים


אשר מחזיק חלק מבעלי מאגר "תמר". 

כחלון, אשר ככל הנראה חשב שמדובר בצעד חיובי מבחינתו, ספג ביקורת נוקבת בעקבות ההתבטאות שלו ממערכת הבחירות האחרונה, שבה הודיע בריאיון לערוץ 2, בתגובה לשאלה איך יוכל לעסוק בנושא ואמר: "מה הקשר בכלל? אני אעסוק בזה. כל מונופול צריך לפרק. מונופול זו רעה חולה. זה לא חשוב אם זה גז, אם זה סלולר, אם זה בנקים, אם מזון או אם חברה ממשלתית. אני אעסוק בזה".

שר האוצר הוציא הודעה בה נכתב כי "עם כניסתי לתפקיד שר האוצר, הודעתי לאנשים הרלוונטים בנושא הגז ובהם היועץ המשפטי של משרד האוצר וגם לדיוויד גילה בפגישה בשבוע שעבר שבגלל היכרות ארוכת שנים כדי למנוע מראית עין החלטתי להעביר לראש הממשלה את הנושא ושהוא יקבל החלטה לאיזה שר להעביר את זה. שוחחתי עם ראש הממשלה ומזכיר הממשלה".

התגובות לא איחרו להגיע. הראשון שהגיב היה הפרופסור מנואל טרכטנברג: "משה כחלון החליט לנטוש את הנושא החשוב ביותר למשק הישראלי - הגז. שוב הציבור מפסיד, ובגדול". תמר זנדברג כתבה: הסיסמא של כולנו היתה "כחלון לאוצר - ניצחון בשבילי". ייתכן שהיתה שם כוכבית קטנה "מוגש מטעם קובי מימון?". תגובות רבות שהיו לפוסטים תהו מה קרה להבטחת הבחירות של שר האוצר והאם "משה כחלון הפך את עצמו לבדיחה גדולה יותר מיאיר לפיד? זה היה מהיר".