"אני מצר על כך שפרופ' דיוויד גילה התפטר כי זה איתות רע למערכת״, אמר פרופ׳ איתן ששינסקי, שמונה ליועץ שר האנרגיה, ״עם זאת, כל רגולטור חייב להבין שאם הוא עומד במצב שבו גופי מקצוע אחרים מחזיקים בעמדות מנוגדות משלו, הוא צריך לקבוע היכן עובר הקו האדום שלו״.
ששינסקי מזכיר כי גילה עצמו חזר בו מהמתווה הראשון, לפיו חברות הגז היו אמורות למכור את הקידוחים כריש ותנין כדי ליצור תחרות. "אז אמרתי שזה כמו שהזנב מכשכש בכלב ואין סיכוי שזה יצליח", אומר ששינסקי, "הממונה שינה את עמדתו מאוחר יותר ודרש שהמכירה מקידוח לווייתן תיעשה דרך שיווק בנפרד. האם השיווק בנפרד יסייע לתחרות? השימוש במילה תחרות הוא מוטעה. הסיכוי שתהיה תחרות בין שלושת בעלי לווייתן הוא אפסי. אין סיכוי שזה יקרה משום שהדבר מחייב תיאומים מורכבים לגבי הכמויות באותו צינור וגם לגבי המחירים. זה לא קיים בשום מקום בעולם".
"המשימה הראשונה היא לקבוע תוואי מחירים חדש שבו מחירי החשמל והגז לא יסטו מהמחירים העולמיים", ממשיך ששינסקי, "בחודשים האחרונים ניכרת מגמת ירידה במחירים בעולם בגלל הגידול בהפקת פצלי השמן. צריך לחשוב מה המחיר שנשלם עבור הגז בשנים הקרובות. חברות הקידוח יצטרכו להסכים להסדר שבו המחיר שחברת החשמל תשלם ה א יסטה מהמחירים באירופה ובארה"ב".

ששינסקי מדגיש: "צריך לאשר בדחיפות את חוזי הייצוא למצרים ולירדן כדי לאפשר את הפיתוח המיידי של קידוח לווייתן. יש עדיין בעיות במתווה שהוצע באוצר אבל יש זמן לתקן".
פרופ' דיוויד גילה, הממונה על ההגבלים שהגיש שלשום את התפטרותו, אמר אתמול בוועידת האנרגיה כי מונופול הגז ניסה להציב אותו בפני העובדה: אספקת גז או תחרות, והוא השיב: "אנחנו רצינו גם גז וגם תחרות". לדבריו, הסיבה להתפטרותו הייתה הרצון ליישם את הסדר הפשרה מול חברות הגז תוך פגיעה בעצמאות רשות ההגבלים.
גילה הדגיש כי עיקר הבעיה היא הבעלות הצולבת של נו בגי אנרג׳יהן במאגר הגז תמר הן במאגר לווייתן, שתשפיע על תמחור הגז בשוק המקומי".