ועדי העובדים של נמלי ישראל נעתרו הערב (חמישי) לבקשתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, והם יחזרו מרצונם לעבודה באופן מלא עוד הלילה.



ניסנקורן ציין כי "ההסתדרות תמשיך ותתמוך במאבקם הצודק של עובדי הנמלים הזכאים לשמירת זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי".



יו"ר ההסתדרות שוחח הערב עם שר התחבורה, ישראל כץ, והודיע לו על חזרתם לעבודה של העובדים. כזכור, כץ ביקר במהלך היום את המהלך של עובדי הנמלים וכינה את השביתה שלהם 'פראית': "שביתה פראית פרצה הערב בנמלי הים באשדוד ובחיפה. העובדים מנסים לעצור ברגע האחרון את הרפורמה בנמלים ולשמר את המונופול. זה לא יקרה".



כאמור, עובדי הנמלים בחיפה ובאשדוד החליטו היום להשבית את העבודה בנמלים ללא הגבלת זמן בשל ההשלכות שהם טוענים שיהיו להקמת הנמל החדש. הם הסבירו כי ההקמה תפגע בביטחונם התעסוקתי והוסיפו כי נמל חדש ייקח את מרבית העבודה מהנמלים הישנים. מוקדם יותר הם אמרו: "המדינה מורחת אותנו כבר שנתיים- שותים לנו את הדם בכפית. בתקופה זו בית הדין פרסם ארבעה פסקי דין שונים ובהם הוא הפציר בנציגי המדינה לנהל אתנו משא ומתן הן על עתיד התעסוקתי של העובדים והן על ההשלכות העתידיות שיהיו לאחר הקמת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד". 



קודם ההחלטה על החזרה לעבודה, העובדים החליטו שלא לאפשר לראשי הוועדים להגיע לכל דיון משפטי שיתקיים בעניינם בימים הקרובים. העובדים אף החליטו לא להתייצב לדיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, שדן אמש בבקשת ההנהלה להורות לעובדים לחזור לעבודה סדירה. בדיון הלילי הורה השופט אלכס קוגן לעובדים לשוב לעבודה ב-4:30 לפנות בוקר, אך העובדים התעלמו מההוראה.



העובדים אסרו על נציגיהם להשתתף בדיון ולכן נציגי הוועדים, יחד עם העובדים החליטו להיעלם מהשטח . לדבריהם, צעדים אלה היו מתואמים לחלוטין יחד עם עובדי נמל אשדוד.