חדשות טובות למאות אלפי המשתמשים בשירותה של  רכבת ישראל. חרף האיום על השבתה של הרכבת מצד העובדים, ביום ראשון הקרוב אפשר יהיה לנסוע ברכבת.  היום (שישי) קיבל בית הדין לעבודה בתל אביב את תביעת הנהלת הרכבת, והורה לעובדי הרכבת לא לשבות ביום ראשון.

בית הדין הסביר שהשבתת הרכבת ביום ראשון תפגע קשות בקהל הנוסעים ובמיוחד בציבור החיילים, ורבים מהם לא יולכו להגיע לבסיסיהם. השופטת אפרת לסקר הורתה לצדדים להיכנס למשא ומתן, כשבמהלך תקופה של שבועיים יוקפאו הצעדים הארגונים שהביאו לשביתה, ובכלל זה סגירת המוסך של הרכבת בבאר שבע.
הנהלת הרכבת פנתה לבית המשפט כי לא הצליחה להגיע להסדר עם וועד עובדי הרכבת. יש לציין שגם ביום חמישי בלילה נפגשו הצדדים מבלי שהצליחו להגיע להסדר.
 
העובדים התכוונו להשבית את הרכבת ביום ראשון, בשל השינויים שרכבת ישראל ביצעה לטענתם, ללא הסכמת הוועד. בין הצעדים הללו: סגירת המוסך בבאר שבע, הוצאות, עבודות, תחזוקת הקרונות למיקור חוץ והקמת שתי חברות לשינוע מטענים, ניצול המקרקעין של הרכבת לפיתוח נדל"ן,  נדל"ן למסחר למשרדים ואפילו למגורים.

בנוסף לכך, יש בכוונת הרכבת להמיר בהדרגה את שינוע הקטרים מדיזל לחשמל. העובדים חוששים שמשום שהם לא שותפים לשינויים אלו, זה יכול לפגוע בתנאי העסקתם. למרות שבעיות אלו מהדהדות ברקע, הסיבה המעשית לשביתה היא כוונת ההנהלה לנייד 100 מעובדי המוסך בלוד למוסך החדש בבאר שבע - מה שלטענת העובדים מהווה פגיעה בהסכמי עבודה. 

בהנהלת הרכב דוחים את טענת העובדים ובהודעה חריפה שהוציאו, נכתב: "הרכבת מחויבת לתהליכים המשמעותיים, שמטרתם שיפור עצום של השירות הרכבתי במדינת ישראל. צר לנו כי ועד העובדים מעדיף לחבל, לעכב ולהפריע בתהליכים משמעותיים אלו, כאשר כל העומד לנגד עיניו, הוא אך ורק חליבת הקופה הציבורית והשגת תוספות שכר נוספות, מבלי להירתם כלל למהלכים בחברה. הנהלת הרכבת קוראת שוב לוועד להתעשת, ולנהוג באחריות ובבגרות".