פרישתו של דיויד גילה כממונה להגבלים העסקיים שימחה מאוד את חברות הגז. אך כנראה שהן שמחו מוקדם מדי שכן מתברר שעכשיו קם מתנגד הרבה יותר חזק ועיקש למה שקרוי מונופול הגז, יו"ר הישן-חדש של ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ממפלגת יהדות התורה.



את הישיבה הראשונה של ועדת הכספים של הכנסת החדשה הוא בחר להקדיש לנושא מונופול הגז ועוד הזמין את פרופ' דיויד גילה לדיון . כצפוי, לא היו"ר ולא רוב חברי הכנסת חברי הוועדה תמכו במצב הקיים. גפני אמר בין השאר כי לקואליציה לא נוח עם הדיון הזה. "אנו דורשים תחרות ולא מונופול, שיהיה פיקוח על המחירים, שיסופק גז למפעלים, במיוחד בפריפריה". עוד ציין, כי השר שטייניץ אמר שהוא לומד את העניין ואינו מפחד מהחברות ואף הוכיח זאת בוועדת ששינסקי כשהיו עליו איומים רבים.



ח"כ שלי יחימוביץ', (המחנה הציוני) אחת המתנגדים הגדולים למצב הקיים אמרה בין השאר "אנחנו תחת מתקפת הון-שלטון, מלחמה מול 'הכסף הגדול'. נקנים בזה אחר זה מי שיכולים להשפיע על התודעה כדי להיטיב עם חברות הגז. מצער ששר האוצר מנוע מלעסוק בכך ושהנרטיב של חברות הגז זהה לנרטיב של הממשלה, שאסור לפקח על המחירים". יחימוביץ' מתחה ביקורת על ההתנכלות לממונה על ההגבלים העסקיים: "אחרי שדיויד גילה הגיע להסדר פשרני, מאיימים שיפוטר או שיעקרו את החלטותיו ומייצרים מתווה התרפסות מוחלטת. אך אפילו לכך החברות מתנגדות, זאת בעוד את האזרח הרגיל לא שואלים אם מתאימים לו הסדרים כלכליים. ברור שהן לא מסכימות אך מי שואל אותן?!".



ח"כ דב חנין (חד"ש) דרש "להטיל מיד פיקוח על מחירי הגז. אם הסחטנים לא רוצים לפתח את מאגר לווייתן, שתחזיר המדינה את המאגר לידיה. זו אחת מתגליות הגז הגדולות בעולם ויש מספיק גורמים שישמחו לפתחו. למונופול משמעויות מרחיקות לכת על הדמוקרטיה, זה שלטון ההון. מחיר הגז בישראל גבוה יותר מפי שניים ממדינות מייצרות גז אחרות. מתקבלות החלטות מרחיקות לכת - הממונה על ההגבלים מתפטר, שר האוצר מעביר סמכויותיו לרה"מ שכבר אמר שיעביר לחברות את כל מה שירצו פלוס, ש'חס וחלילה לא יעזבו אותנו'".



בתום הדיון משה גפני אמר למעריב און לייין: "הגז הוא גורם חשוב מאוד בכלכלה של ישראל כי הוא יוזיל את עלויות האנרגיה של התעשייה ושל הפקת חשמל ובגלל חשיבותו אנחנו בוועדת הכספים נפקח על הנושא. מה שחשוב עכשיו הוא שהגז יזרום במהירות ונדרוש מהממשלה לפעול במהירות על-מנת להבטיח אספקת גז למשק, במיוחד לתעשייה, על-מנת לסייע למפעלים וכן להוביל לתחרות והורדת מחירים. עם זאת, הממשלה חייבת לקחת בחשבון שמחיר הגז בישראל כפול מאשר בעולם וכל מתווה חייב להבטיח מחירים הוגנים".