הירידה בשערו של הדולר מול השקל נמשכת, זאת במקביל להיחלשותו בעולם. מדובר בדבר טבעי, משום שבמסחר במטבע הזר הכל קשור אחד בשני.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל ממשיך לצנוח מטה ונסחר כבר מתחת לרף 3.82 והוא בדרך הבטוחה לבחון את הרף התחתון ב-3.80. "שבירה מתחת רמה זו תהיה קריטית ועשויה לסמן את המהלך היורד הבא של הצמד, שכבר מצוי במגמת ירידה מאז הפסגה של מרץ ב-4.07, ירידה שעשוי להוביל עד ל-3.77 ומטה".



הצניחה של הדולר-שקל מתרחשת במקביל לקריסה של הדולר בעולם ביממה האחרונה, בעיקר מול הין ומטבעות הסחורות. לאחר שבשבוע שעבר העפיל לשיא של 13 שנה למול הין ב-125.9, הדולר-ין צנח ביממה האחרונה אל מתחת ל-123 וזאת על רקע דברי נגיד הבנק המרכזי היפני, שהפתיע את השוק באומרו כי הין חלש מדי וספק רב אם ימשיך עוד להיחלש באופן משמעותי למול הדולר. האמירה הזו תפסה את השוק לא מוכן, וזאת מאחר שהבנק של יפן ניהל בשנתיים האחרונות מדיניות מוצהרת של החלשת הין באמצעות מדיניות אגרסיבית של הרחבה כמותית, וכעת בשוק תוהים האם הבנק צפוי להתחיל ולצמצם בכך. למול מטבעות הסחורות, כגון הדולרים של אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה, הדולר קרס גם כן וזאת על רקע הזינוק במחיר הנפט.



הדיווחים על התקדמות במגעים בין יוון לנושיה ובעיקר מול גרמניה שעשויה להסכים לפשרה עשויים לתרום גם הם לחוזקו של האירו, ובהתאמה להחליש את הדולר.



מדד הדולר, שהעפיל לגבהים רב שנתיים בפברואר, נמצא מאז בנסיגה ולא מצליח לשחזר את המומנטום, ונראה כי למרות הציפייה להעלאת ריבית של הפד הדולר עדיין נמצא בעיצומו של תיקון עמוק למול המייג'ורס, שמשתקף כמובן גם למול השקל".