בוועד שוכרי הדירות הגיבו הבוקר (שלישי) בביקורת על מה שהם מגדירים כ"סחבת" בקידום חוק שכירות הוגנת.



לטענתם, "מדובר בשעת חירום עבור ציבור השוכרים. עבורנו, שוק השכירות אינו מגרש משחקים כלכלי להשקעה, או מגרש פוליטי של מפלגה. מדובר בבית שלנו, ביציבות של משפחות שלמות, זוגות צעירים, קשישים, סטודנטים ומקבלי סיוע בשכר דירה. אלה החיים של שני מיליון ישראלים, ולא שכחנו את הבטחות הבחירות של כלל המפלגות לפעול לקידום הנושא".



בוועד הוסיפו כי ההבטחות להסדרת חוק השכירות נשמעו כבר בעבר: "בכל פעם ביקשו מאתנו להמתין, ובכל פעם ההמתנה הייתה לשווא ואף פגעה בשוכרים ברחבי הארץ".



דפני ליף, ממייסדות ועד השוכרים הארצי, הוסיפה: "בין עשרות אלפי החתומים על רשימת הדרישות שלנו ישנם מצביעים למפלגות שונות, מימין, ממרכז ומשמאל. אנחנו שוכרים ומשכירים מכל חלקי הארץ אשר המכנה המשותף שלנו הוא ההסכמה כי יש להסדיר את שוק השכירות, כי הדבר ההגון הוא לדאוג לשכירות הוגנת במדינת ישראל".



ליף הוסיפה: "צריך להבין כי מי ששוכר דירה, אין לו עוד כסף פנוי לספוג עוד ועוד עליות מחירים. ומי שמשכיר בהגינות אינו רואה בהסדרת שוק זה כאיום על עולם ערכיו או על האופן בו הוא מתנהל מול שוכרי דירתו. לשכירות הוגנת תהיה השלכה חיובית על חייהם של מיליוני ישראלים".