בדיון חירום שנערך היום (חמישי) בועדת הכספים של הכנסת אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אם לא ננקוט בצעדים דרסטיים, נמצא את עצמנו בקטסטרופה בכל הנוגע לתעשייה בישראל, מפעלים ייסגרו, עובדים יפוטרו וגם הצמיחה תיפגע".
ח"כ אראל מרגלית מסר נתונים על הצטמקות התעשייה ואמר כי "נתח התעשייה בשנת 2000 עמד על 19% מהכלכלה והיום עומד רק על 16%. אם נוריד מכך גם את התעשייה המושתתת משאבים, זה יהיה רק 15%. זה מציב אותנו מתחת לממוצע ה-OECD שעומד על 17%".

"קטר ההיי-טק שהוביל לצמיחת התעשייה נבלם"
ח"כ יעקב פרי אמר התייחס לסוגיית הגז ואמר: "קטר ההיי-טק שהוביל לצמיחת התעשייה נבלם. יוקר המחייה חל גם על התעשייה. קיימת בעיה קריטית בחיבור הגז לתעשייה. נתגלה משאב טבע ואנחנו עושים הכל למנוע או לעכב בשנים את התעשייה לגז הטבעי. הסבת מפעל לגז לוקחת כמה שבועות או חודשים בודדים באירופה, ובארץ כמה שנים. וזה יכול לחסוך. אף תעשיין לא יכול להתמודד עם עשרות רגולטורים שעליו להתמודד עימם בישראל".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, העלה את דרישות התעשיינים על מנת לחזק את התעשייה. בין השאר דרש תוספת תקציבית של 3 מיליארד ₪ מעבר למה שמוקצב כיום לתעשייה. מנתונים שהציג בועדה עולה כי תוספת הכנסות ממס בעקבות הסיוע מהמדינה יתבטא ב- 1.5 מיליארד שקלים כעבור שנה מתחילת יישום תכנית העידוד, 11.8 מיליארד שקלים כעבור שלוש שנים במצטבר ו-31.2 מיליארד שקלים במצטבר כעבור חמש שנים. לדבריו הדבר יגביר את שיעור התעסוקה במשק בצורה ניכרת. ברוש הוסיף ואמר כי בעוד שבעולם התעשייה מתרחבת בישראל היא מתכווצת.