האם ועדת הכספים של הכנסת נמצאת במסלול התנגשות עם שר האוצר?



בדיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדת הכספים של הכנסת על מצוקת הדיור, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "לא נאשר את העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה אלא אם תהיה חלק מתכנית כוללת לפתרון מצוקת הדיור".



הדיון התקיים עוד בטרם הועברה הצעת החוק על העלאת מס הרכישה לוועדת הכספים מתוך הכוונה להאיץ בממשלה לספק פתרון כולל למצוקת הדיור ומתוך כוונתו של גפני לדרוש להוסיף להצעת החוק אלמנטים נוספים, כגון שלא תחול העלאת המס על מי שירש שליש דירה וכד'. גפני הודיע לאנשי האוצר, כי בכוונתו להכניס להצעת החוק אלמנטים נוספים כאמור. בישיבה נכחה כמעט כל צמרת האוצר מלבד השר עצמו.



יצוין שהעלאת מס רכישה לדירות השקעה הוא אחד המרכיבים החשובים בתכנית שר האוצר כדי להתמודד עם מצוקת הדיור בישראל. במהלך הדיון חברי ועדת הכספים דרשו מהאוצר לספק הוכחות ליעילות הצעד של העלאת מס הרכישה.



ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני): "נראה שעיקר התכלית – להגדיל את הכנסות המדינה". ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "זה אינו צעד להורדת מחירים אלא רק להחלפת המחזיקים בדירות". סגן שר האוצר, יצחק כהן (ש"ס) הסביר ש"האוצר עושה מאמצים אדירים לפתרון מצוקת הדיור בצד ההיצע, אך גם בצד הביקושים. בין היתר באמצעות העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה".