שוק המניות של תל אביב התנהל היום (רביעי) בעליות שערים קלות. האווירה הייתה חיובית עם מידה לא מבוטלת של המתנה למה שקורה ביוון, להחלטת הבנק המרכזי של ארה"ב ולהתפתחויות פוליטית בישראל.



ואלו האחרונים לא איחרו לבוא הפעם מכיוון שוועדת הכספים של הכנסת  הודיעה באמצעות היו"ר, משה גפני, שלא תאשר את עליית מס הרכישה לדירה שניה אלא אם היא תהיה כלולה בתכנית רצינית כוללת. החלטה זו לא קשורה רק לנדל"ן אלא למשק כולו שכן עימות משרד האוצר וועדת הכספים יעשה רע למשק.


היום זה לא השפיע על שוק המניות אך זה עשוי להשפיע על המסחר של מחר.



אותו הדבר אמור לגבי החלטת הבנק המרכזי של ארה"ב שיקבל מאוחר יותר היום, כלומר אחרי סגירת שוק המניות והשפעה אם בכלל, תבוא לידי ביטוי רק במסחר של מחר.



במהלך היום היו כמה השפעות נקודתיות: האפשרות שמילין תרכוש את פריגו ולא תרכש על ידי טבע הביאה לעלית המניה של פריגו שעלתה ב-0.65%. בנוסף, האפשרות שתמצא פשרה בנושא סוגיית מונופול הגז שתהיה יותר לטובת החברות, הביאה לעליית שערי המניות שקשורות למאגרי הגז. דלק קידוחים עלה ב-0.97%, רציו ב-1.75% ואבנר ב-2.0%.



בסיום המסחר, המעו"ף היה ללא שינוי - 1,688.12 נקודות ומדד ת"א 100 עלה ב-0.31% ל-1,45.19 נקודות. בתוך כך הדולר התחזק ושערו היציג עלה ב-0.1825% ל-3.842 שקלים.