שוק המטבע של ישראל ממתין להחלטת הריבית של בנק ישראל היום (שני) אחר צהריים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי שבוע המסחר נפתח על רקע המשך המבוי הסתום במגעים בין יוון לנושיה, וגוברות ההערכות כי יוון בדרך הבטוחה לפרוש מהגוש. "ואם זהו המצב, כיצד ניתן להסביר את התגובה המתונה של היורו? יתרה מכך, בשבועות האחרונים היורו אפילו מתחזק קמעה מול הדולר".



עוד אומרים המומחים, כי נראה שבשוק די השלימו עם פרישתה של יוון וגם אין זה נתפס כתרחיש כה הרסני. "להיפך, במידה והתהליך יתבצע באופן מסודר, באופן שיבטיח כי פשיטת הרגל לא תוביל לסחרור פיננסי, נראה כי הפרישה של יוון עשויה רק לתמוך ביורו בטווח הארוך". בסופו של דבר, יוון היא החוליה החלשה בגוש ופרישתה עשויה דווקא לחזק את הגוש ברמה הפיסקאלית והניהולית, ובכך גם לתרום לאמון ביורו.



השבוע הקרוב יהיה קריטי, עם פסגת החירום של ראשי האיחוד ומועד הפירעון המתקרב של יוון. ולמעשה, המסחר ביורו יכתיב וישפיע על המסחר בכל יתר צמדי המט"ח. למעשה, יציבותו של היורו היא אחד הגורמים המרכזיים כרגע שמכבידים על הדולר. המשקיעים לא ממהרים להימלט אל הדולר ואנחנו לא רואים עלייה בביקוש למטבע. הדולר גם נפגע מהצהרת המדיניות הפושרת של הבנק הפדרלי בשבוע שעבר, שמעט ציננה את הציפיות להעלאת ריבית בספטמבר.


ברמה הטכנית, הלחץ על הדולר-שקל הולך וגובר והוא נסחר בקרבת הגבול התחתון של הטווח ב-3.80. רמה זו היוותה תמיכה איתנה בחודש האחרון, ושבירה שלה עשויה להוביל לתנועת מומנטום חזקה כלפי מטה לעבר 3.77 ומטה.



ובגזרת הריבית המקומית, בנק ישראל צפוי להותיר היום את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. החלטה זו, אף שצפויה, עשויה לתת תמריץ נוסף לספקולנטים לדחוף את הדולר-שקל אל מתחת ל-3.8, וזאת לאור הירידה בציפיות הריבית לגבי הדולר. לאור החשיבות הקריטית של שבירה מתחת ל-3.80, ייתכן כי לבנק ישראל לא תהיה ברירה אלא להתערב במסחר בסביבות אזור זה, כדי למנוע האצה של מגמת התיסוף בשקל.