במדינה הדינמית שלנו, כשחדשות דרמטיות לא חסרות, מבצע צוק איתן כבר הפך להיסטוריה למרות דו"ח האו"ם על המבצע. 
אך למרות שלגבי רבים מדובר במבצע שעבר, ענף התיירות ובעיקר המלונאים עדיין חיים את מבצע "צוק איתן" ובועט שכן הפגיעה בתיירות, המבצע נמשך אך התיירות עדיין לא התאוששה. ביטוי לכך ניתן לראות בנתונים לגבי לינות תיירים בחודש מאי שירד ב-27%.  
על-פי הנתונים שפורסמו היום (שלישי) על ידי התאחדות בתי המלון ,לינות תיירים בבתי המלון במאי הסתכם בכ-863 אלף לינות, ירידה של 

27% לעומת חודש מאי של שנת 2014. הירידה הזו מותנה במעט כיוון שבאותו חודש נרשמו כ-1.1 מיליון לינות ישראלים, עליה של 13% לעומת מאי של שנת 2014. הירידות בלינות תיירים נרשמו ברוב הארץ.
באילת נרשם שיעור הירידה הגבוה ביותר עם כ-48 אלף לינות ירידה של 41% לעומת מאי אשתקד, בירושלים ירידה של 32% לכ-219 אלף לינות, בת"א, ירידה של 14% ל-228 אלף לינות.
מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, נועז בר ניר: "שר התיירות הנחה להכין תכנית שיווקית לחירום, שמגובשת בימים אלו. אנו תקווה כי יצליח לגייס במהירות הבזק את המשאבים למימונה, וזאת כדי לנסות ולהציל את התיירות הנכנסת בסוף 2015 ואת תחילת שנת 2016. כמה זמן עוד תשב מדינת ישראל בחיבוק ידיים לנוכח נתוני המשבר בתיירות הנכנסת".  
בר ניר הוסיף: "הירידה בלינות התיירים בשיעור של 27%. חשוב שהציבור ומקבלי ההחלטות יידעו כי מאחורי המספרים היבשים על ירידות ומשבר יש הפסד גדול למשק – בהכנסות ובתעסוקה".