"קול  ההמון הוא קול האלוהים", נהגו לומר הרומאים: מכון היצוא,  מנהל סחר החוץ במשרד הכלכלה והתאחדות התעשיינים החליטו לאמץ את העיקרון במבצע חדש שיזמו ושקוראים לו "יצוא-ישראל". יוזמי המבצע מזמינים  את הציבור לקחת חלק ולהשפיע על גיבוש מסמך מדיניות לעידוד היצוא, שיוגש לממשלה בספטמבר. 
במכון היצוא הגיעו למסקנה שלנוכח החולשה של היצוא בתקופה האחרונה והעובדה שהיום הכלכלי של הממשלה החדשה ממוקד, נכון לתקופה הקרובה, בנושא משבר הדיור ויוקר המחייה, מתווה הגז והגברת התחרות הבנקאית, היצוא נפקד משולחן הממשלה, וזאת למרות שהוא מנוע הצמיחה המרכזי של המדינה, מחולל תעסוקה וגורם לשיפור רמת החיים של אזרחיה.
על הרקע הזה הוכרז מצבע  "יצוא – ישראל", לקידום היצוא והעלאתו  על סדר היום הממשלתי והציבורי. כחלק מהמהלך, מזמין מכון היצוא את הקהל הרחב לשיח מקוון בו ניתן להציע הצעות לקידום היצוא ולהתייחס להצעות עמיתים, באתר ייחודי שהוקם למטרה זו. באתר מתבקשים הגולשים להתייחס  לשלושה נושאים בנושא היצוא ובסוף התהליך מערכת האתר תנתח את כל התשובות. דעות הגולשים ישולבו במסמך המדיניות שיפיק המכון ואשר יוגש לממשלה בחודש ספטמבר.

בסיום המהלך יוגש לממשלה, מסמך מדיניות מקיף וראשון מסוגו, שיכלול תוכנית אופרטיבית לקידום היצוא והיצואנים הישראליים.
"אנחנו מאמינים מאוד ביכולת של הציבור לספק לנו תובנות חדשות והצעות מעשיות לקידום היצוא", אומר רמזי גבאי, יו"ר מכון היצוא "חוכמת ההמונים כבר הוכיחה את עצמה ככלי יעיל בתהליכי קבלת החלטות, בהעלאת רעיונות מקוריים ובגיוס מימון למיזמים, ואנו מקווים שנוכל לשאוב מהציבור רעיונות חדשים בתחום שהוא קריטי לעתידה הכלכלי של ישראל". 
רמזי גבאי הוסיף: "אנו רוצים לגרום לחשיבה מחודשת לגבי מקומו של היצוא בסדר היום הציבורי בישראל, תוך דגש על  האתגרים העומדים בפני היצואנים. מדובר במהלך אמיץ ולחלוטין לא טריוויאלי, שכן עד היום חוכמת ההמונים לא חדרה למסדרונות הממשל. היוזמה שלנו היא חלוצית ואני מקווה שהיא תהווה מודל לחיקוי בקרב גורמים ציבוריים אחרים".