הקבינט הביטחוני, בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החל לדון לפני זמן קצר במתווה הגז שסוכם בין הממשלה לבין חברות הגז, אשר מעורר סערה בקרב ארגונים ירוקים והאופוזיציה.



במסגרת המתווה שגובש, החברות שבשליטת יצחק תשובה, דלק קידוחים ואבנר, ימכרו את חלקן במאגר "תמר" ובמאגרים הקטנים "כריש" ו"תנין", ויאפשרו לחברות חדשות להיכנס בנעליהן. חברת נובל אנרג'י האמריקנית, שמופקדת על החלק הטכני של הפקת הגז, תמכור 11% ממניותיה ב"תמר" ותחזיק רק 25% ממנו (במקום 36% כיום). מאגרי הגז הקטנים כריש ותנין יימכרו לאחר 18 חודש. זאת בניגוד לעמדת חברות הגז שביקשה מכירה עד 36 חודש.
במתווה החליטה המדינה כי לא יהיה פיקוח על מחירי הגז, וזאת כדי להימנע מפגיעה בחוזי הגז שנחתמו כבר. עם זאת נקבע כי המדינה תגביל את מחיר הגז בחוזים שייחתמו עד שייכנס שחקן חדש למאגרי תנין וכריש. בהנחה שההסכם יאושר בקבינט, שר הכלכלה יפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים שמאפשר לו לעקוף את הממונה, וזאת בנימוק שמדובר בנושא מדיני. סיום ההליך הוא החלטת ממשלה שצפויה להתקבל עד ספטמבר הקרוב.

המתנגדים טוענים כי המדינה מוכרת את הגז של האזרחי לטייקונים כשהאזרחים אינם מתוגמלים, וכי ההסכם אינו מייצר תחרות במשק הגז, והצרכנים הישראלים ישלמו על כך מכיסם בשל מחירי הגז הגבוהים. ח"כ יחימוביץ התייחסה למתווה ואמרה: "זו כניעה מוחלטת של נתניהו לתשובה ולמונופול. בושה לממשלה, והפסד אדיר לציבור".
יחימוביץ הוסיפה: "המתווה המסתמן לא מביא הישג אחד - אפילו לא אחד - לציבור. דילול האחזקות של החברות במאגרים הוא חסר משמעות, אקזיט פיננסי ותו לא. כריש ותנין לבדם לא ייצרו תחרות ופיקוח על המחירים ברמתם הנוכחית רק ינציח את נזקי המונופול. הנורא מכל – דחיית פיתוח לוויתן, שחושפת את הכשל וההטעיה של נתניהו והממשלה. אין שום סיבה לנהל את הדיון בחיפזון ורשלנות, תוך מעיכת הרגולטורים והכנסת.