שבוע סוער בשוק המטח של ישראל - החלטת בנק ישראל לא לשנות את שערי הריבית ליולי ולהותיר את הריבית על 0.1% בשנה טלטלה את שוק המטבע.



משום מה ובלי שום הצדקה, השווקים הגיבו בחדות להחלטת בנק ישראל והדולר צנח לעומת השקל בכ- 1.4%. בהמשך השבוע, הדולר התאושש אך לא בלי שבנק ישראל התערב בשווקים ורכש כ-200 מיליון דולר. במחלקת המחקר של FXCM מסבירים ששבוע המסחר בשוקי המטבע בעולם אופיין בעצבנות ותסכול על רקע עוד כישלון במשא ומתן בין יוון לנושיה.



בזירת המט"ח המקומית התנודתיות דווקא זינקה לשיא. זה החל עם החלטתו של בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי, שנתנה את האות לגל של מכירות של הדולר-שקל שהוביל את הצמד לשבור מתחת לרף ה-3.8 ולצנוח עד לשפל של 3.74. ההחלטה של הבנק היתה צפויה למדי, אבל דבריה של הנגידה במסיבת העיתונאים נתפסו על ידי השוק כ"ניציים" מהמצופה ולמעשה נראה כי הספקולציות להורדת ריבית נוספת או הרחבה כמותית כרגע קצת ירדו מהפרק.



המסורת החדשה הזו של קיום מסיבת עיתונאים לאחר החלטת הריבית, כנהוג בלא מעט מדינות בעולם, עשויה מעתה להגביר את התנודתיות התוך-יומית סביב החלטות הריבית, מאחר שלעיתונאים יש הזדמנות להפנות שאלות לנגידה וללמוד יותר על נטיית הבנק לעומת הודעה לעיתונות ערוכה היטב.



ביומיים האחרונים למסחר ראינו מהפך, כאשר ב-3.74 שוב התעוררו הביקושים לדולר, הספקולנטים ניצלו את המחיר הנמוך והצמד זינק תוך זמן קצר ל-3.8. נראה כי מדובר בתיקון טכני. כל עוד הצמד יישאר מתחת ל-3.80, הצפי הוא להתכנסות בתוך תחום הטווח הרחב שבין 3.70-3.80.



בעולם בעיקר ממתינים להכרעה בעניין היווני. השוק כבר מאס בדרמות המשא ומתן וכבר נהיה אדיש לדיווחים על פריצת דרך או משבר.