בדרך למהפכה עבור העצמאיים. ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) תיקון אשר יקל מאוד על חייהם של עצמאיים רבים במדינה, אשר נמצאים במצב בו הם זקוקים לדמי אבטלה.



על פי ההצעה, אשר הוגשה על ידי חברי סיעת כולנו, באה לפתור את הבעיה לפיה ביטוח לאומי לא יכול לתת מענה בשלב זה לעצמאיים אשר לא מסוגלים לעבוד מסיבה כזאת או אחרת. על מנת לעשות זאת, ייאלצו בעלי העסקים הקטנים להגיש תשלום לדמי אבטלה כשהם מגובים ממסמכים מעורכי דין או מרואי חשבון, אשר יהוו הוכחה כי הם אינם משתכרים בתקופה זאת. האישור ייאלץ להגיע גם מרשות המיסים.

בנוסף נקבע, כי עצמאים יהיו זכאים לקבל 3 פעמים די אבטלה במהלך חייהם המקצועיים, אך לא יוכלו לעשות זאת במידה ולא עברו לפחות שלוש שנים מהגשת הבקשה הקודמת. דמי האבטלה יחושבו על פי ההכנסה של העצמאי בשנתיים האחרונות ועל פי השכר הממוצע שהרוויח. הכסף לכך אמור להיות מוקצה מקרן חדשה שתוקם על מנת לטפל במצב. 

הדבר השני שהוחלט הוא להפוך את מוסר התשלומים של המדינה ליעיל יותר כדי לשמש דוגמא ליתר המשק. הכוונה היא כי מעתה, כל תשלום אשר אמור יהיה להתבצע מהמדינה לעבר פרילאנסר (עצמאי), ישולם לא יאוחר מאשר שוטף פלוס 30.