אתמול שוק המניות של תל אביב היה מנותק מהמתרחש בעולם ויתכן שגם היום הוא ינהג כך מי שום שיש הרבה התפתחויות בישראל אשר עשויים לרכז את צומת הלב שלל המשקיעים.



זאת ועוד למרות שמשבר החובות היווני מגיע היום לשיאו שכן על יוון לשלם עד היום בחצות שעון לונדון 1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע המשבר מתחיל להיכנס לשגרה. אתמול הבורסות של מדינות גוש האירו הפסידו כשלושה אחוזים בממוצע, גם בניו יורק נרשמו ירידות שערים משמעותיות כשהאס אנד פי 500 ירד ב-2.09% ל-2,027.64 נקודות, הדאו ג'ונס ירד ב-1.95% ל-17,596.35 נקודות ואילו הנסדק ירד ב-2.40% ל-4,958.47 נקודות.

אם זאת במזרח הרחוק המצב השתנה היום בבוקר , טוקיו עולה ב-0.11% הונג קונג ב-0.47%. שנחאי אומנם יורדת ב-3.79% אך הדבר קשור יותר עם המצב הכלכלי בסין מאשר עם מה שקורה ביוון.


אז מה צפוי היום בשוק ההון של ישראל? יתכן שהבורסה של תל אביב תאבד גובה, אך הלחצים מחו"ל יגיעו רק עם פתיחת שוקי המניות של אירופה. ובינתיים יש מספיק, התפתחויות בישראל אשר עשויים להחליש את הבורסה. ובראש בראשונה משבר מתווה הגז.

העובדה שבכנסת יש התנגדות לאישור המתווה שלא לדבר על המשבר הפוליטי שנוצר עשוי להחליש את השוק ולהשפיע עליו יותר מאשר המשבר ביוון.