בלייד היא מכונית הספורט הראשונה שהודפסה לחלוטין בתלת מימד, אשר נולדה כאלטרנטיבה לדרך הייצור המסורתית של תעשיית הרכב. דרך הדפסת תלת מימד, היזם קווין צינגר פיתח דרך חדשה כדי לבנות מכוניות שמשאירות הרבה פחות טביעות רגל על סביבתן.

המכונית כוללת שני מושבים שמוצבים אחד אחרי השני, והיא שוקלת 630 קילו בלבד - שליש מהמשקל של מכונית הדגל של חברת פורשה. בלייד מסוגלת להגיע ל-95 קמ"ש בפחות מ-2.5 שניות.
המכונית נבנתה דרך לייזר שנשלט על ידי מחשב, אשר המיס מתכת וכך עיצב את החומר שממנו עשוי המבנה. צינגר מסביר כי עם הזמן, מעצבי המכוניות יוכלו להוריד בצורה משמעותית את מחיר החומר הזה, כך שאפשר יהיה אפילו לעצב ולבנות משאית שמודפסת בתלת מימד, במחיר של פחות מ-2000 דולר.

לפי צינגר, הדבר הכי משמעותי במכונית קשור לנזק הסביבתי - כיום כ-80-90% מהנזק הסביבתי מגיע מייצור רכבים, לא מפליטות של צינורות המפלט במכוניות. לכן, מבחינתו צריך לחשוב מחדש כיצד אפשר לייצר מכוניות. אם לא נעשה כן, ונמשיך להשתמש ב-60 מיליארד מכוניות בעשורים הקרובים, אנחנו הולכים להרוס את כדור הארץ. נסיעה בבלייד גורמת לשליש מהנזק הסביבתי שמכונית חשמלית מייצרת בשעה של נסיעה.

כל החדשות החמות בעולם העסקים. היכנסו לאתר פורבס

מכונית התלת מימד. צילום: פורבס