בימים אלו מתחילות עבודות התשתית לרכבת הקלה בתל אביב. במהלך עבודות התשתית, הפעילות בתוואי הרכבת התחתית ישבש כליל את הפעילות העסקית בו. הניסיון שנצבר בעת עבודות התשתית לרכבת הקלה בירושלים הוכיח את הפגיעה הקשה לעסקים בתוואי.



אותו הדבר אמור לגבי העבודות המתוכננות בתל אביב כשחלק מהתוואי המיועד עובר דרך אזור של משרדים בדרך מנחם בגין, רחוב קרליבך ובסביבתה


.


בשיחה עם בשיחה עם רון יריב, מנכ"ל ריג'ס ישראל, הוא מסביר, "לגבי המשרדים שפעילותם משתבשת בגלל עבודות הפיתוח לרכבת הקלה בתל אביב יש פתרונות. אחד מהם הוא שימוש בחברות שמשכירות משרדים על בסיס זמנים מוקצבים. חברות כמו שלנו משכירות משרדים לתקופות קצרות כשאנחנו מציעים להם סל של שירותי משרד כמו שירותי מזכירות, הדפסות, מענה טלפוני וכו'".



מה חדש בזה? הרי כל מי שיש לו משרד באזור השיבושים יכול להשכיר משרד במקום אחר, במיוחד בימים אלו שיש שפע היצע של שטחי משרדים?


"זה לא אותו הדבר. במקרים רבים העורף העסקי של המשרדים האלו נמצאים באותו אזור ולא כדאי להם לצאת ממנו. להעביר את הפעילות למקום אחר זאת העברה של קבע ואנחנו מציעים לבעלי משרדים אלו פתרון זמני, עם הדגש על הזמני".



"מדובר לא רק על פתרון זמני אלא גם על פתרון גמיש מותאם לצרכים וליכולות של הלקוח. ניתן לקבל שירותי משרד ווירטואליים, כלומר לאותו עסק תינתן כתובת פיזית כדי לקבל מכתבים וחבילות, מענה לטלפונים ובמידת הצורך משרד פיזי כדי לקבל קהל או לקיים פגישות".



"הלקוח יכול לארגן את סדר היום שלו באופן שיצריך לשבת במשרד רק פעם או פעמיים בשבוע, במקרה כזה הוא מארגן את לוח הפגישות שלו מראש ושומר לעצמו משרד בימים אלו. בימים אחרים הוא יקבל מענה טלפוני, הוא יכול לאסוף דואר ועוד".



מה שאתה מציע מתאים למשרדים קטנים של אדם אחד או שניים בלבד?

"כפי שאמרתי לך אנחנו גם מוכרים גמישות. זה נכון שהקונספט של המשרד הווירטואלי מתאים למשרדים קטנים אך במידת הצורך אנחנו יכולים לספק שירותים גגם למשרדים גדולים עם צוות של עשרה אנשים ויותר. ייתכן שלתקופת עבודות התשתית לרכבת הקלה, בעל משרד ירצה להעביר את כל הפעילות וגם להם אנחנו יכולים לספק מענה. אנחנו מציעים משרדים מרוהטים ומצוידים, עם חדרים ציבוריים ובכלל זה מטבחונים. להערכתי אנחנו מציעים פתרון טוב, שכן אם ניקח את מה שקרה בירושלים כששם ביצעו את עבודות התשתית לרכבת הקלה, איש לא ידע להגיד בדיוק מתי העבודות יסתיימו. אצלנו יש גמישות מקסימלית בזמני שהות בהודעה על סיום החוזה ועוד".




תוואי הרכבת הקלה. צילום: אתר חברת נת"ע