שוק הדירות בישראל ממשיך לבעור. נתוני משרד האוצר שפורסמו מראים כי בחודש מאי השנה נרשם זינוק של 51% בהיקף העסקאות של דירות ומספרן הסתכם ב־11,500. מה שיוצא דופן בנתונים הוא ש־29% מהעסקאות בחודש מאי היו של דירות להשקעה.



עוד מראים הנתונים כי מספר העסקאות של דירות להשקעה זינק ב־74% לעומת חודש אפריל. נתונים אלה מוכיחים כי לציבור אין חלופות, ושוק הדיור הוא נתיב ההשקעה העיקרי. זה גם מסביר את ההחלטה של שר האוצר משה כחלון להגדיל את שיעורי המס על דירות להשקעה, שאכן נכנסו לתוקף בשבוע שעבר. עיקר הביקוש לדירות להשקעה הוא באזור נתניה, המדורגת במקום השלישי במכירת דירות חדשות.



פרסום של חברת אפריקה ישראל מגורים מדגים את התופעה: לדברי המנכ״ל אורן הוד, החברה משקיעה בארבעה פרויקטים למגורים בנתניה סכום של 1.4 מיליארד שקל. מספר יחידות הדיור שהחברה בונה בעיר עומד על 1,200. המדובר בפרויקט ״סביון באגם״, הכולל דירות 4.5 חדרים בגודל 126 מ״ר במחיר של 1.85 מיליון שקל, דירות חמישה חדרים נמכרות החל ב־1.9 מיליון שקל ופנטהאוזים בשטח של 160 מ״ר בכ־5 מיליון שקל.



מתוך 114 הדירות מדווחת החברה על מכירה של כ־40 יחידות דיור, מתוכן 24% עבור משפרי דיור מנתניה והאזור. בחברה מציינים שבמערב העיר שיעור המשקיעים נמוך יחסית ועומד על פחות מ־20%. ברבעון האחרון מכרה החברה 230 יחידות דיור בהיקף מצטבר של כחצי מיליארד שקל. מדובר בכפול מכמות יחידות הדיור שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד. ״המספרים של בנק ישראל לשוק המשכנתאות מטורפים והם מדברים בעד עצמם. המשמעות היא שהשוק צמא לדירות״, אמר המנכ״ל אורן הוד ל״מעריב־אונליין״.



עיריית נתניה, באמצעות החברה לפיתוח נתניה, השקיעה עד היום 45 מיליון שקל בהנחת תשתיות חדשות בפרויקט, לרבות עבודות על פי תוכנית מוקפדת שבבסיסה שמירה על ערכי הטבע באזור. היא צפויה להשקיע 25 מיליון שקל נוספים. ״בנתניה גלום פוטנציאל במגוון רחב של תחומים ובהם תשתיות, תחבורה, מלונאות, מגורים, מסחר ותעסוקה, ההופכים אותה ליותר ויותר אטרקטיבית עבור אוכלוסייה איכותית״, אמר הוד.