לאור ההתפתחויות הכלכליות באיחוד האירופי ולאחר תוצאות משאל העם ביוון תשומת הלב של המשקיעים עוברת מהדולר אל האירו. 
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כישבוע המסחר נפתח על רקע ה"לא" המהדהד שאמר הציבור היווני במשאל העם על הצעת האירופים הסדר חוב חדש בתמורה להמשך מדיניות הצנע. ואולם, אין לפרש את התוצאות הללו כהבעת רצון של הציבור היווני לפרוש מגוש האירו". 
נראה כי הציבור היווני מעוניין להמשיך להיות חלק מהגוש, אבל לא בתנאי הצנע הנוכחיים. הציבור היווני הביע במשאל העם את אמונו במדיניות של הממשלה היוונית הנבחרת למול הגורמים האירופים, ובמובן זה התוצאות הללו מבטיחות, לפחות לפי שעה, את היציבות הפוליטית ביוון, וזה חשוב ליציבות הפיננסית באירופה בכלל. 

כעת הכדור עובר לידיים של ראשי הגוש – מרקל, הבנק האירופי, קרן המטבע. אם הם יבחרו לשבור את הכלים, הדבר עלול להוביל לסחרור מסוכן בשווקים. אם הם יגלו נכונות לחזור לשולחן המשא ומתן ולנהל מגעים על הסדר חדש, בתנאים נסבלים יותר עבור העם היווני, הדבר עשוי להוביל לפתרון בר קיימא. 
על רקע אי הוודאות הזו, התנודתיות במסחר באירו בימים הקרובים צפויה להיות גבוהה. אין ספק שהלחץ על האירו יהיה כבד, כאשר המשקיעים אולי יעדיפו לצמצם חשיפה לנכסים האירופיים עד להתבהרות התמונה. ברמה הטכנית, האירו-שקל מצוי על סף קריסה. כבר בשבוע שעבר שבר הצמד מתחת ל-4.2 לפני שהצליח להתאושש אל מעל רף קריטי זה. 
אם נראה את הצמד חוזר אל מתחת לרף הזה, על רקע בריחת משקיעים מהאירו, הצמד עשוי לצלול מטה.וכמובן, לפחות בימים הראשונים של השבוע, מצבו של האירו ישליך במישרין גם על מצבו של הדולר. אי הוודאות באירופה עשויה להבריח משקיעים חזרה אל המקלט הבטוח של הדולר, ובכך לחזק את המטבע למול כל המטבעות, וגם למול השקל. 
הדולר גם מקבל רוח גבית מהעלייה בציפיות הריבית על רקע נתוני המקרו החיוביים של השבוע האחרון בארצות הברית. ברמה הטכנית, השקל מצא תמיכה חזקה ב-3.75, נמנע משבירה מטה, והצליח לטפס מעלה, כאשר עכשיו הוא נע סביב ה-3.76. אולם, רק עלייה מעל 3.80 עשויה לתת את האות למהלך יותר  משמעותי כלפי מעלה.