מנכ״ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק שב ותקף אתמול את מה שכינה ״הפופוליזם הגואה״ בסוגיית משק הגז, וכינה אותו ״תופעה מסוכנת״. הוא קרא לממשלה לאשר במהירות האפשרות את המתווה שגובש לאחרונה במשרד האוצר.
 
לדבריו, ״יש כאלה החובטים ללא היסוס במי שאינו מסכים לדעתם, מכנים אותו בכינויי גנאי - ומבחינתם הכל כשר. זו תופעה מסוכנת ואסור לקבלה. לא כל האמת מצויה בידי אותם גורמים״.
 
חייק אמר את הדברים בכנס לשכת רואי החשבון באילת, והוסיף כי ״אנחנו בהתאחדות התעשיינים מעוניינים שהגז יגיע למפעלי התעשייה כמה שיותר מהר. אספקת הגז כבר הצילה מפעלים מהתמוטטות והיעדר הגז גרם לקריסת מפעלים״.
 

יו״ר ההתאחדות התייחס לביקורת על התחרות המוגבלת שבמסגרתה צפויות חברות הגז לפעול, ועל הטענה שהמחיר שיקבעו יהיה גבוה לעומת המחיר במדינות אחרות. ״כמובן שאנחנו מעוניינים לקנות גז במחיר נמוך ככל שניתן. אבל גם במתווה הנוכחי, במבחן של עלות-תועלת, המחיר סביר ומשתלם לשימוש בתעשייה. תעשיינים פונים אלינו כל הזמן ושואלים מתי יחברו אותם סוף-סוף לגז״.
 
יש לציין כי בחוק ההסדרים תובא הצעת חוק להאצת חיבור המפעלים לגז. על פי הערכות, התקציב לצורך קידום הפרויקט נאמד ב-750 מיליון שקל. נכון להיום 12 מפעלים בלבד חוברו לגז טבעי.
 
חייק ביקר את המצב הנוכחי ואמר כי נכון להיום ״אין מדיניות כלכלית. יש חוסר אמון בין העולם העסקי לממשלה. קיים כל הזמן מתח. הרגולטורים הביאו את המגזר העסקי לעברי פי פחות. מומלץ לקחת פסק זמן, להפסיק קצת את הרגולציות ולבדוק איך אפשר לתמוך במגזר העסקי, אבל זה לא קורה כי כל הזמן עסוקים בהצרת צעדים.
 
״תחום הגז הוא דוגמה למצב שבו המדינה מתנערת מאחריותה. בכיר בממשלה כתב לי שהבעיה היא שבכל החלטה ממתינים להסכמה של כולם וכשיש כבר הסכמה אין שום משמעות להסכמה. הממשלה חייבת לגלות מנהיגות וללכת קדימה עם מה שכבר אושר ולא לפחד מכל רוח קלה״, הוסיף.