למרות ההסכם בין יוון לגוש היורו, והתחזקותו בעולם, המטבע האירופי דווקא נחלש מול השקל, והערכות הן שהמגמה הזו תימשך. 



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר (שלישי) כי למרות ההודעה על ההסכם עם יוון והתגובה החיובית של שוקי המניות, היורו צולל ביממה האחרונה לרמות שפל חדשות. היורו-דולר צונח מתחת לרף 1.1 ואילו היורו-שקל צונח ל-4.15. "מדוע לא ראינו ולו ראלי של אנחת רווחה מצד היורו? למעשה, ברגע שהוסרה מהפרק, לפחות לפי שעה, הסכנה כי יוון תפרוש מהגוש, אהבת הסיכון חזרה מיד לשווקים והמשקיעים חזרו לחפש נכסים נושאי תשואה, ואלה אינם נמצאים ביורו".



על כן, אומרים ב-FXCM, ראינו עליות נאות בשוקי המניות וביקוש מחודש לדולר, כאשר הבנק הפדרלי, כך על פי הצהרת יושבת הראש ילן מיום שישי האחרון, צפוי להעלות את הריבית עוד השנה.



הדולר-שקל ממשיך לדשדש בין 3.75 ל-3.80, אבל ייתכן שכעת נראה שוב מומנטום של הדולר בעולם ואז גם הספקולנטים בזירת המט"ח המקומית ידחפו את הצמד מעלה אל מעל הרף הטכני של 3.80.



ובאשר להסכם, נראה כי יוון נכנעה בכל החזיתות. "תנאי ההסכם שהושג הרבה יותר גרועים מאלו שהעם היווני דחה במשאל העם. השוק אמנם הגיב בחיוב להודעה על ההסכם, אך לא נראה כי הוא מאמין כי מדובר בפתרון ארוך טווח של בעיית החוב היוונית, ומשום כך גם לא ראינו התחזקות של היורו. הדבר הכי חשוב מבחינת המסר לשוק שניתן לדלות מההסכם: אירופה איננה מוכנה עדיין לסכן את גוש המטבע ואת האיחוד האירופי".