ועדת שטרום לחיסול הריכוזיות ולקידום התחרות במערכת הבנקאית נכנעה לדרישת נגידת בנק ישראל קרנית פלוג ולא תדון בשינוי מבנה הפיקוח על המערכת הפיננסית ועל העברת סמכויות הפיקוח על הבנקים לגורם פיקוח חדש.
המלצה זו עמדה על הפרק, וחבר הוועדה אבי בן בסט ניסה לקדמה. הנימוק לכך היה צורך בפיקוח רוחבי שייעל את התהליך ויבדיל בין פיקוח על היציבות לבין פיקוח על הצרכנות הפיננסית. כאמור, הנגידה הבהירה לשטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, כי מוטב שנושא זה לא יעלה על סדר היום.
סוגיה נוספת הזוכה להסתייגות הנגידה היא הצורך בהנהגת ביטוח פיקדונות. בחודש שעבר פרסם המפקח על הבנקים נייר עמדה, שמצד אחד מונה את היתרונות של הנהגת מהלך כזה אך מצד שני מונה גם את חסרונותיו. הנגידה מבקשת להשאיר ללא שינוי את המצב שהיה נהוג בעניין זה בשנים האחרונות. בבנק ישראל אומרים כי הממשלה ערבה בפועל לחילוץ המשקיעים במקרה של קריסת בנק ולכן אין צורך להנהיג ביטוח כזה. עוד סבורים כי הביטוח כרוך בעלות ואי אפשר להפעיל פרמיה אחידה.

אם אכן יינתן ביטוח אך ורק לבנקים הבינוניים והקטנים עלול הדבר להתפרש כי הם בעלי רמת סיכון גבוהה יותר. בבנק ישראל גם מעכבים יוזמה אחרת של חברי כנסת - לאפשר גיוס הון לגופים חוץ־בנקאיים שאינם בפיקוח. באוצר סבורים כי מהלך כזה יוביל לאורך זמן להוזלת עלויות המימון במשק. בבנק ישראל התחייבו לתמוך במהלך ולפרט את הקריטריונים ההוניים הנדרשים למהלך כזה. עם זאת, המפקח על הבנקים דודו זקן, הפורש בימים הקרובים, לא פירט באילו קריטריונים מדובר.
בשלב זה קרוב לוודאי כי ההמלצה שתצא אל הפועל היא לאלץ את הבנקים למכור את חברות כרטיסי האשראי. במערכת הבנקאית עצמה הרימו ידיים וככל הנראה הם נוטים להשלים עם המלצה זו.
כפי שפורסם ב״מעריב־השבוע״, שר האוצר משה כחלון נפגש בסוף השבוע עם מנכ״ל בנק מזרחי טפחות ועם מנכ״ל בנק דיסקונט. בפגישות נדונו סוגיות שונות הנוגעות לשוק הנדל״ן. הנושא המרכזי בתחום הבנקאות היה הפעלת תעודת זהות בנקאית - יוזמה שכחלון מתכוון לקדם במסגרת חוק ההסדרים.
בתגובה לפניית ״מעריב־השבוע״ אישר דרור שטרום כי לא כל הנושאים העומדים על הפרק קיימים בדיוני הוועדה המסכמת. עם זאת הדגיש שטרום כי בסוגיית ביטוח הפיקדונות טרם גובשה עמדה וכי הנושא עומד על הפרק.