בהסתדרות העובדים ממשיכים להיערך לשביתה הכללית הגדולה במשק המתוכננת ליום רביעי הקרוב, על רקע דרישתם להסדיר את נושא עבודות הקבלן בישראל בכלל ובמשטרה בפרט.



גורם בכיר המקורב ללשכת יו״ר ההסתדרות אמר אתמול (ראשון) ל״מעריב־השבוע״: ״עד כה - כל הניסיונות להידבר עם משרד האוצר לא צלחו, ואנחנו ממשיכים בהכנות לשביתה. אנחנו ממשיכים לקיים דיונים כל היום וממשיכים להיערך לשביתה כי רק כך נוכל לפתור את הבעיה של עובדי הקבלן״. הגורם הוסיף כי למרות ההיערכות הם לא מוותרים על המאמצים להגיע להסדר: ״יש דיונים ברגעים אלו עם אנשי האוצר. במידת הצורך נמשיך במגעים גם אל תוך השעות הקטנות של הלילה, ופגישה בין יו״ר ההסתדרות ושר האוצר גם היא אפשרית״.



מאות פעילים חברתיים, חברי תנועת דרור ישראל והנוער העובד והלומד יקיימו היום מפגן תמיכה ארצי למען עובדי הקבלן, שבמסגרתו ייערכו משמרות מחאה בצמתים המרכזיים ובצומתי הכניסה לערים הגדולות בארץ ובהן תל אביב, ירושלים ובאר שבע. יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר אתמול: ״המאבק בתופעת עובדי הקבלן הוא מאבק על פניה החברתיות של מדינת ישראל. זו שעת מבחן ואסור להישאר אדישים. אני קורא לכולם להסתכל מחר בעיניים של בני הנוער שיפגינו סמוך לצמתים כדי להבין שהיום אנחנו נלחמים על המדינה שאנחנו משאירים להם מחר״.



בתוך כך, ועדת שרים לענייני חקיקה דחתה אתמול את הצעת החוק של ח״כ דב חנין להעברת עובדי הקבלן במגזר הציבורי להעסקה ישירה. ח״כ חנין אמר בתגובה: ״אלה הן פניה האמיתות של הממשלה הזאת, המאבק להגנת עובדי הקבלן יימשך״. הצעת החוק תעלה להצבעה טרומית ביום רביעי.



בנושא אחר: עובדי לשכות מרשם האוכלוסין במשרד הפנים פתחו אתמול בעיצומים בשל העומסים הכבדים בלשכות. העובדים סגרו את הלשכות לקבלת קהל והודיעו שהעיצומים אינם מוגבלים בזמן. השירותים בלשכות האוכלוסין ניתנים רק באינטרנט או במוקד השירות והמידע הטלפוני.



בנתב״ג יהיה אפשר להוציא דרכונים לנוסעים שטיסתם אמורה לצאת בתוך 24 שעות, אך הם ישלמו 1,120 שקל במקום 280 שקל שמשלמים בהליך רגיל.



סגירת לשכות האוכלוסין בעיצומה של עונת הקיץ, שבה רבים יוצאים לחו״ל וזקוקים לשירותים מיידיים כמו קבלת דרכון, עוררה זעם בקרב תושבים רבים.