אחרי שעה ארוכה בה ניסחו את הפרטים האחרונים, יצאו באיחור של שעה שר האוצר, משה כחלון ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אל העיתונאים והכריזו: "השביתה נמנעה, יצרנו מהפכה חברתית". 



בין עשרת אלפים העובדים שייקלטו נמצאים עובדי קרן מחקרים בבתי חולים, מכל המקצועות, עובדי ניקיון בבתי חולים שייקלטו בהעסקה ישירה, סייעות מתוקצבות, עובדים סוציאליים, עובדי מוקדי הקליטה לקידום האוכלוסיה האתיופית, אחיות בתי ספר עובדי ניקיון בקופת חולים ובתי חולים ממשלתיים. שומרים ועובדי ניקיון בבתי ספר, יעברו לעבוד 12 חודשי עבודה, הם כמו כל עובד - יקבלו משכורת גם בחגים.



שר האוצר, משה כחלון, פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "אני מאוד שמח שהצלחנו למנוע את השביתה ושהאזרחים יכולים ליהנות מהקיץ הזה ביחד עם המשפחות. עם כניסתי לתפקיד, עמדתי במפגש לעובדים ואחד הדברים הבולטים שהתחייבתי אליו הוא שאנחנו הולכים לטפל בעובדי הקבלן. זוהי עוולה חברתית שצריך לצמצם אותה למינימום. זה לא יקרה ביום, אבל אנחנו בכיוון הנכון. 

"בשנה הקרובה נראה מהלך משמעותי של מעל עשרת אלפים וניגע באופן עקיף ב-50 אלף איש. זהו עתיד חדש. ימים אחרים בשביל העובדים. הם יכולים גם לחלום וגם להרגיש את היציבות הכלכלית והביטחון התעסוקתי וגם כבוד. אותו סניטר שאנחנו חולפים לידו, אנחנו היום מסתכלים עליו. על אחות בית הספר, שמי לא זוכר את המסירות שלה, אנחנו מסתכלים עליהם ולוקחים אחריות.



"מסלול חדש - של חברה צודקת ושיוויונית יותר" 
 
"זה לא היה מו"מ קל. זאת היתה התגייסות של יו"ר ההסתדרות ושלי, שמאמינים באותה הדרך. עובדים צריכים להיות מועסקים או לשפר את התנאים שלהם. אנשים צריכים לקום עם חיוך, לחזור הביתה עם שכר הוגן במקום עבודה שמכבד אותם. המהלך הזה לוקח אחריות על תרבות ההפרטה, מצמצם פערים בחברה ומטפל בעוני באופן ישיר. אני יכול להגיד באופן אישי, כי בשביל רגעים כאלה הקמנו את מפלגת כולנו - לצמצם ולחתוך בעיות חברתיות". 
לאחר מכן הוסיף לגבי המשך הדרך כשר האוצר: "אנחנו בדרך לתקציב לא קל, אך נקפיד לשמור עליו. תהיה עלייה משמעותית בקיצבאות הזיקנה והילדים, נוציא אותם ממעגל העוני, העלאה משמעותית לכל חיילי החובה, אנחנו פה הלוביסטים שלהם. כל המהלכים האלה מכניסים את המדינה למסלול חדש - של חברה צודקת ושיוויונית יותר. זה הישג לעובדים שרוצים לקום בבוקר עם חיוך ולתת עוד ערך מוסף לילדים שלהם. אף אחד מהם לא רוצה לשלוט על משאבים, הם רוצים לצאת בכבוד בבוקר לעבודה ולחזור עם חיוך".

ניסנקורן עצמו אמר: "זהו מעמד מרגש, לא פחות מקידום חברתי. המשך ישיר של שכר המינימום, היום אנחנו עושים מהפכה חברתית, אנחנו מחזירים את הכבוד. המדינה חוזרת לקידום המעמד החברתי והעמדת העובד במרכז. אני מצאתי בשר האוצר מנהיג, יש שר אוצר בירושלים. אדם אחראי עם מחויבות חברתית עמוקה.

"אני חושב שהוא חרד לגורל החברתי של המדינה וראיתי את האיכפתיות שלו לאדם ובייחוד לאנשים החלשים, בכל צעד ושעל במשא ומתן. אנחנו בנינו ביחד את המשא ומתן ובסופו של דבר הגענו לתמהיל של שירות ציבורי יעיל וגם לקיחת אחריות על העובדים. אנחנו לוקחים את העובדת הסוציאלית ושמים אותה במרכז ושנים של תחושה שהם נדחקים הצידה, ביחד נשים אותם במרכז.
"היום נשים את אחיות בית הספר במרכז. אנחנו לוקחים את סייעות בתי הספר במרכז. אנחנו לוקחים סקטור אחרי סקטור, אף אחד לא ראה אותם. ביחד ובאומץ ובנחישות, ובשילוב ידיים, שרואה את עובדת הניקיון, מחזירים לה את הכבוד האנושי. שלא יצטרכו לקבל דמי אבטלה ביולי ובאוגוסט. זאת הייחודיות של ההסכם. אני אומר את זה ברגע המעמד - זהו הסכם פורץ דרך.

"אנחנו עושים שינוי חברתי ומהפכה. אם אנחנו נמשיך בשיתוף הפעולה, אנחנו נייצר חברה יותר מתוקנת. אני מאוד מרוצה שאין לנו שביתה ביום רביעי, זה היה יעד משותף, בגלל זה עבדנו יומם ולילה בימים האחרונים. ההסכם נותן בשורה לעשרות אלפי עובדים. גם מי של יועסק, יקבלו השפעה מהותית".