היומון הכלכלי האמריקאי "וול סטריט ז'ורנל" דיווח היום (ראשון) על כך שחברת טבע עומדת לרכוש את החטיבה הגנרית של חברת התרופות ALLERGAN, תמורת כ-45 מיליארד דולר.
 
החטיבה הגנרית של ALLERGEN היא חברת התרופות הגנרית השלישית בגודלה בעולם אחרי טבע וסנדוז, עם מכירות שנתיות של 9.1 מיליארד דולר בשנת 2014.
ל-ALLERGEN  שווי שוק של 121 מיליארד דולר, וגם גיבנת חוב של 44 מיליארד דולר. עלפי היומון האמריקאי שני החברות יכריזו על הרכישה כבר מחר.

בינתיים טבע לא הודיעה כי היא מפסיקה את מאמציה לרכוש את חברת מיילין למרות שהסיכוי לכך קלוש. אך סביר להניח שבמידה והעסקה עם אלרגן תתממש טבע לא תתמיד עם ניסיונותיה לרכוש את מיילן. 
בשוק התרופות לא מופתעים מהעסקה הצפויה. טבע קיבלה החלטה אסטרטגית להגדיל את מכירותיה כדי לנצל את מימד הגודל. אחרי שהפטנט לייצור המוצר הכי נמכר של טבע, הקופקסון - לטיפול בטרשת נפוצה פג, חברות רבות מתחילים לייצר קופסקון גנרי.
עד כה המכירות של הקופסקון הולידו הכנסות של כ-3.2 מיליארד דולר לשנה. מיולי 2015, התאריך בו הקופסקון הגנרי יצא לשוק, הכנסות אלו ירדו במידה ניכרת שכן מחיר תרופה גנרית נמוך בהרבה מזו של תרופה אורגינלית, שלא לדבר על כך  שלטבע אין יותר בלעדיות  על הקופסקון.
בשוק לא מופתעים, גם משום שכבר בפברואר 2014 טבע ניסתה לרכוש את החטיבה הגנרית של ALLERGEN , אך אז היא נדחתה.