הסכם קיבוצי חדש נחתם בסוף השבוע בין ההסתדרות, רכבת ישראל וועד העובדים בחברה. ההסכם מתגמל את עובדי חטיבת הנוסעים, ביניהם נהגים, פקחים ומנהלי תחנות, שעמדו ועומדים בגידול ובעומס של רכבות הנוסעים.



במסגרת ההסכם, נחתם לראשונה סעיף היסטורי ברכבת המקנה לנהגי הנוסעים את האופציה ללמוד ולעבור לדירוג טכנאים, כאשר החברה תאפשר לכל נהג ללמוד באופן פרטי ולקבל החזר על מלוא עלות התואר. במקביל, כל נהג נוסעים יוכל לקבל גמול ב' כנגד קורס רכבתי של 400 שעות, קורס אותו תעביר החברה על חשבונה.



ההסכם מעניק לכל נהגי הנוסעים מענק מיוחד בגין ששת החודשים הראשונים של שנת 2015 וקובע כי בנוסף לכך, אחת לרבעון הנהגים יקבלו מענק התמדה. ההסכם קובע כי בחמשת הרבעונים הקרובים ישולם מענק הצטיינות לעשרים נהגים, חמישה פקחים וחמישה מנהלי תחנות או מנהלי תחנה במשמרת. כחלק מההסכם, נהגי הנוסעים יהיו זכאים לגמול בגין "הקפצות" לעבודה. סעיף נוסף קובע כי פקחים, מנהלי תחנות במשמרת ומנהלי תחנות תפעוליות יהיו זכאים למענק מיוחד בגין תקופת העומס ברכבת שחלה מ-14.6.14 ועד ל-31.10.14.



אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר: "אני גאה ומברך את הצדדים על ההסכם אליו הגענו לאחר משא ומתן מורכב וממושך, ההסכם מקדם ומחזק את מעמדם של העובדים שעמדו בעומסים קשים במשך תקופה ארוכה. תודתי נתונה לכל העובדים ולוועדי העובדים שנטלו חלק במאבק להשגתו ויחד עם זאת מבקש להזכיר כי מלאכתנו לא תמה ובפנינו עומדים אתגרים נוספים".